اخبار

مدیریت گروه تأسیسات مرکزداده با نرم‌افزار شرکت هانی‌ول

مدیریت گروه تأسیسات مرکز داده با نرم‌افزار شرکت هانی‌ول
مدیریت گروه تأسیسات مرکزداده با نرم‌افزار شرکت هانی‌ول

مدیریت گروه تأسیسات مرکزداده با نرم‌افزار شرکت هانی‌ول

شرکت فناوری ساختمانی هانی‌ول Honeywell Building Technologies

مجموعه نرم‌افزار مدیریت تأسیسات مرکزدادهٔ شرکت هانی‌ول (Honeywell Data Center Suite) که آن را برای گروهی از تأسیسات ساخته‌اند، بر پایهٔ فریم‌ورک اینترنت اشیاء نیاگارا طراحی شده است؛ نکته‌ای که نشان می‌دهد با ابزاری سازگار با محیط زیست (Sustainable) سروکار داریم.

این نرم‌افزار از «فناوری عملیاتی» (OT) و «زیرساخت فاوا»، داده (Data) می‌گیرد و اطلاعات را در دریاچهٔ داده یکی می‌کند. هانی‌ول می‌گوید این ابزار به بهره‌برداران دید کلی‌‌نگری می‌دهد که با آن می‌توانند با داشتن اطلاعات کاربردی، مرکزدادهٔ خود را بهره‌ورتر کنند و هزینهٔ جاری را کاهش بدهند.

این ابزار برای مدیریت مرکزداده، داشبورد مستقل از سازندگان (Vendor-agnostic) دارد که با آن می‌توان نظارت پویا بر تأسیسات (Proactive) داشت و آن را مدیریت کرد. چنین امکانی به تشخیص علت هشدار کمک می‌کند؛ همچنین کمک می‌کند بتوان راهبرد تشخیص موقعیت را کارآمدتر تنظیم کرد. در نتیجهٔ این مزیت‌ها، زمان واکنش به رویداد کاهش می‌یابد و خطای انسانی کمتر می‌شود. کارشناسان با استفاده از آن، تجربهٔ کاربری بهینه‌‌شده‌ای پیدا می‌کنند که می‌توانند برای هر موقعیت، فعالانه پیشنهاد مناسب بدهند. این ابزار همچنین نگرشی دربارهٔ مصرف انرژی و تولید کربن تأسیسات به دست می‌دهد.

در نمای کلی این نرم‌افزار (Portfolio)، ابزار مدیریت مرکزداده یکپارچه شده است تا زمان آپ‌تایم بودن و شاخص‌های سازگاری با محیط زیستِ (Sustainability) مجموعهٔ مراکزدادهٔ زیر پوشش را یکجا نمایش بدهد. این نمایی است کلی از اطلاعات تأسیسات جداگانه؛ همراه با امتیاز هر تأسیسات بر پایهٔ شاخص کلیدی عملکرد (KPI). این ابزار یکاهای گوناگون را گردآوری می‌کند؛ از جمله زمان به‌کار (Uptime) به‌همراه KPIهای سازگاری با محیط زیست همچون بهره‌وری مصرف انرژی (PUE)، کاهش مصرف کربن (CUE)، بهره‌وری مصرف آب (WUE)، همچنین چگونگی استفاده از فضا و ظرفیت و مصرف انرژی. در این بخش کاربر می‌تواند گزارش‌ها و سیاههٔ رخدادها (Logs) را متناسب با اهداف مدیریتی بسازد و ناهنجاری‌ها و گرایش‌ها را مشاهده کند.

مجموعه نرم‌افزار مدیریت گروه تأسیسات مرکز داده شرکت هانی‌ول Honeywell Data Center Suite
مجموعه نرم‌افزار مدیریت گروه تأسیسات مرکزداده شرکت هانی‌ول

درنهایت «یکپارچه‌سازِ نگهداری و تعمیر دیجیتال هانی‌ول» دارایی‌های مرکزداده را برای پیداکردن نشانهٔ اولیهٔ هر مشکل، پایش می‌کند تا مشکلات را پیش از رخ‌دادن بیابد و از خرابی‌های پرهزینه جلوگیری کند. این قابلیت با راهبرد نگهداری و تعمیرِ بر پایهٔ وضعیت کار می‌کند که زمان به‌کار (Uptime) و تاب‌آوری (Resiliency) را بهبود می‌بخشد، عمر مفید دارایی را افزایش می‌دهد، از هزینهٔ نگهداری و هزینهٔ انرژی می‌کاهد. این سیستم ابرپایه (Cloud-based) است و می‌تواند با مدیریت از راه دور ساختمان جفت شود و کار کند.

کریس مک‌لافلین (Chris McLaughlin) معاون مدیر عرضهٔ فناوری‌های ساختمانی هانی‌ول می‌گوید: «تقاضای سیری‌ناپذیر جهانی برای ذخیره و انتقال و پردازش داده موجب شده است اجرا و توسعهٔ بهره‌ورِ (Effectively) آن، از نظر طراحی و ساخت و عملیات بیش از پیش دشوار باشد. هانی‌ول خدمات مرکزداده‌ایِ خود را توسعه می‌دهد؛ با این هدف که مدیران تأسیسات از داده‌ای (Data) که فراهم کرده‌اند، آگاهی کاربردیِ مطمئنی پیدا کنند که با آن زمان به‌کار (Uptime) و مدیریت نگهداری و تعمیر و شیوه‌های کاهش مصرف انرژی مرکزداده را از مشکلات و کاستی‌ها به‌دور نگه دارند و به چابکیِ تنظیم‌پذیر (Scaling Agility) دست یابند.»

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Honeywell launches data center management suite

مطالب مرتبط:

ـ دستیار واقعیت افزودهٔ EcoStruxure اشنایدر الکتریک در خدمت مدیریت فنی و کارکنان مرکزداده

ـ ترکیب راهکار رسیدگی از دور با فناوری دستیار مجازی برای ساختن مرکزداده و خدمات پشتیبانی

ـ سگ ربات در خدمت مرکزدادهٔ دیجیتال ریلتی (Digital Realty)

ـ نسل جدید مدیریت مرکزداده به‌کمک تجزیه‌وتحلیل و رایانش ابری بهینه می‌شود

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *