اخبار

خدمات VMware Cloud روی سرور سخت‌افزاری اکوئینیکس (Equinix Metal)

خدمات VMware Cloud روی سرور سخت‌افزاری اکوئینیکس (Equinix Metal)
خدمات VMware Cloud روی سرور سخت‌افزاری اکوئینیکس (Equinix Metal)

خدمات VMware Cloud روی سرور سخت‌افزاری اکوئینیکس (Equinix Metal)

خدمات VMware Cloud روی سرور سخت‌افزاری اکوئینیکس (Equinix Metal)

اکوئینیکس و VMware اعلام کردند به‌زودی خدمات ابری VMware را بر روی خدمات سرور سخت‌افزاری (Bare Metal) اکوئینیکس با نام Equinix Metal عرضه می‌کنند. آن‌ها می‌گویند در این کار برای گسترش زیرساخت ابری و عملکرد بهتر، خدمات سرورهای سخت‌افزاری اکوئینیکس را با زیرساخت VMware ترکیب کرده‌اند.

VMware Cloud نسخهٔ ابری از نرم‌افزار سازمانی این شرکت است که آن را در سال ۲۰۱۷ روی AWS عرضه کرد. شرکت VMware این تصمیم را پس از آن گرفت که متوجه شد مشتریانی که VMware نرم‌افزار سازمانی‌شان است، می‌خواهند آن را بر روی ابر عمومی شرکت‌های دیگر استفاده کنند که البته اکنون در عمل چنین نشده است.

اکوئینیکس پیش‌تر نیز یک اتصال مستقیم با نرم‌افزار ابری VMware داشته است. ولی در آنچه اکنون خبرش را داده‌اند، اکوئینیکس بر روی پلتفرم سرور سخت‌افزاری‌اش همهٔ زیرساخت ابریِ تحت مدیریت VMware را عرضه کرده است.

دیوید مک‌‌کارتی (Dave McCarthy) معاون پژوهشی خدمات زیرساخت ابر و لبه در IDC می‌گوید:
«تاکنون گزینهٔ ابر مناسب در دسترس مشتریان نبوده است؛ یعنی خدمات ابری‌ای که امنیت در محل (On-premises Security)، کنترل پربازده، دادهٔ محلی (Data Locality)، بهای تمام‌شدهٔ کلی، همگی را با هم داشته باشد. پیش‌‌فرضِ نرم‌افزارهای با کاربرد حساس که بر پایهٔ کمترین کندی شبکه (Low Latency) و با پهنای باند پربازده کار می‌کنند، نگه‌داشتن بار کاری در محل یا انجامِ بدون وقفهٔ نیازها بوده است؛ برای نمونه پردازش داده در مراکز شهری و دفاتر.
اکوئینیکس و VMware با ترکیب‌کردن قابلیت‌های برترشان، جایگاه خوبی برای عرضهٔ خدمات ابری توزیع‌شده (Distributed Cloud Service) پیدا می‌کنند. بدین ترتیب آن‌ها با بهره‌گرفتن از محرک‌های کلیدی که سه مزیت بازدهی و ‌امنیت و بهره‌گیری از دادهٔ محلی است می‌توانند نیازهای نرم‌افزارهای کاربردیِ سازمانی را برآورده سازند.»

خدمات ابری VMware روی سرور سخت‌افزاری (Bare Metal) اکوئینیکس

آن‌ها این سرویس را برای نرم‌افزارهای خدمات ابریِ توزیع‌شده در نظر گرفته‌اند؛ مانند شهر هوشمند، تجزیه‌وتحلیل ویدئو، توسعهٔ بازی، تجارت بازار مالی، پایانهٔ فروش خرده‌فروشی (POS)، اینترنت اشیاء (IoT). در اینجا با بهره‌گیری از Equinix Metal که پلتفرم سرور سخت‌افزاری خودکار است، خدمات ابری VMware به‌شکل زیرساخت ابر گروهیِ (Multi-Cloud) سازگار، در سرتاسر شبکهٔ جهانی مراکزدادهٔ اکوئینیکس که «مبادلات تجاری بین‌المللی» (IBXs) نام دارد عرضه خواهد شد.

هدف از این کار فراهم‌کردن دسترسیِ خصوصی و با کمترین کندی شبکه است به محیط‌های ابر عمومی و خصوصی؛ چنانکه بتوان آن را با استفاده از سرورها و شبکه‌های پلتفرم اکوئینیکس به‌سرعت راه‌اندازی کرد.

مشتریان می‌باید نرم‌افزار خدمات ابری VMware را از شرکت VMware و ظرفیت خدمات سرور سخت‌افزاری را از شرکت اکوئینیکس بخرند. این دو شرکت ده سالی هست که برای اجرای بارگزاری VMware در مراکزدادهٔ اکوئینیکس همکاری می‌کنند. شرکت اکوئینیکس خدمات سرور سخت‌افزاری خود (Equinix Metal) را در ۲۴۰ مرکزداده‌ در سرتاسر جهان عرضه می‌کند.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Equinix offers VMware cloud on its bare metal service

مطالب مرتبط:

ـ نسل جدید مدیریت مرکزداده به‌کمک تجزیه‌وتحلیل و رایانش ابری بهینه می‌شود

ـ سرورهای جدید پربازده و بهینه‌مصرف شرکت HP مبتنی بر فناوری ابری (Cloud-native)

ـ ترکیب راهکار رسیدگی از دور با فناوری دستیار مجازی برای ساختن مرکزداده و خدمات پشتیبانی

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *