اخبار

دستگاه 9PX Lithium-Ion UPS محصول جدید شرکت ایتن (Eaton) برای مرکزداده

دستگاه 9PX Lithium-Ion UPS محصول جدید شرکت ایتن (Eaton) برای مرکز داده
دستگاه 9PX Lithium-Ion UPS محصول جدید شرکت ایتن (Eaton) برای مرکزداده

دستگاه 9PX Lithium-Ion UPS محصول جدید شرکت ایتن برای مرکزداده

نوع ایستادهٔ 6 کیلوولت‌آمپر دستگاه 9PX Lithium-Ion UPS برای مرکز داده

شرکت ایتن (Eaton) اعلام کرد محصول ۶ کیلوولت‌آمپری 9PX Lithium-Ion UPS خود را عرضه کرده است. آن‌ها می‌گویند این دستگاه که پنج سال گارانتی دارد، جدیدترین محصول از خانوادهٔ UPSهای تبدیل دوگانهٔ تک‌فاز (Double-conversion UPS) سری ۹ این شرکت برای مرکزداده است.

دستگاه «۶ کیلوولت‌آمپری 9PX Lithium-Ion UPS» در دو نوع عرضه شده است: ایستاده (Tower) و رک‌پایه (Rack-mount). این دستگاه ۴۰ درصد از نوع سربی‌اسیدی سبک‌تر است و بااین‌حال همهٔ امکانات UPS سربی‌اسیدی را در خود دارد؛ ازجمله امکان گروه‌بندی بار (Load Segments)، روشن و خاموش کردن از دور، پورت‌های رلهٔ خروجی.

شرکت ایتن این UPS را ساخته است تا برای استفاده در محیط‌های پردازش محلی (Edge)، برای برنامه‌های کاربردی آموزشی، خرده‌فروشی‌های کوچک، همچنین انواع کسب‌وکارهای دیگر مناسب باشد. این دستگاه را می‌توان با پلتفرم‌های «زیرساخت بسیار همگرا» (HCI) و پلتفرم‌های مجازی‌سازی تجمیع کرد.

سازنده پیش‌بینی می‌کند عمر این UPS مبتنی بر باتری، ۸ تا ۱۰ سال باشد که می‌توان با افزودن چهار ماژول باتری 2U توسعه‌یافته (Extended) آن را افزایش داد.

نوع رک‌پایهٔ 6 کیلوولت‌آمپر دستگاه 9PX Lithium-Ion UPS برای مرکز داده

استفاده از فناوری باتری یون‌لیتیوم در پردازش محلیِ (Edge) نامتمرکز محبوب شده است. عمر این باتری‌ها طولانی است و می‌توان پس از راه‌اندازی با خیال آسوده آن‌ها را رها کرد؛ بدون اینکه به برنامهٔ بازدید منظم برای به‌روزرسانی و تعویض نیاز داشته باشند. این ویژگی برای مکان‌هایی مطلوب است که کارکنان کمی دارند یا دسترسی افراد به تجهیزات محدود است.

یکی از مشتریان ایتن که از این UPS استفاده کرده مایکروسافت است. آن‌ها این دستگاه را در پروژهٔ سال ۲۰۲۲ مرکزدادهٔ خود در دوبلین به کار برده‌اند. مایکروسافت در این پروژه انرژی تأسیسات را با شبکهٔ برق محلی به اشتراک گذاشته است و می‌خواهد این راهکار را در نقاط دیگر جهان نیز اجرا کنند.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Eaton launches 6kVA power rated lithium-ion UPS (August 11, 2023)

خبرهای مرتبط:

ـ فناوری PowerExchanger برای به‌‌اشتراک‌گذاشتن انرژی باتری UPS با شبکهٔ برق ناپایدار مرکزداده

ـ UPS حساس‌به‌شبکه برای به‌‌اشتراک گذاشتن انرژی مازاد در سیستم برق مرکزداده

ـ UPS یون‌لیتیوم و متصل‌به‌اینترنت مرکزداده؛ محصول جدید شرکت Panduit

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *