مقاله‌ها

UPS یون‌لیتیوم و متصل‌به‌اینترنت مرکزداده؛ محصول جدید شرکت Panduit

UPS یون‌لیتیوم و متصل‌به‌اینترنت مرکز داده ؛ محصول جدید شرکت Panduit
UPS یون‌لیتیوم و متصل‌به‌اینترنت مرکزداده؛ محصول جدید شرکت Panduit

UPS یون‌لیتیوم و متصل‌به‌اینترنت مرکزداده؛ محصول جدید شرکت Panduit

شرکت Panduit از سری UPS مرکزدادهٔ SmartZone خود، محصول جدیدی عرضه کرد. این UPS از نوع یون‌لیتیوم است، ۹۷ درصد بازده دارد، همچنین با استانداردها از جمله Energy Star 2.0 و EMC و با الزامات ایمنی سازگار است. نسخهٔ یون‌لیتیوم SmartZone اولین بار در آوریل ۲۰۲۲ عرضه شده است.

این محصول رک‌پایه، در واحدهای تبدیل دوگانهٔ (Double Conversion) آنلاینِ ۱ ـ ۳ و ۵ ـ ۱۰ و ۱۰/۱۵/۲۰ کیلوولت‌آمپری عرضه می‌شود. باتری‌های یون‌لیتیوم نگهداری و تعمیر نیاز ندارند و با نظارت و گزینه‌های مدیریتیِ ویژهٔ فناوری یون‌لیتیوم عرضه می‌شوند.

UPS سری SmartZone: یون‌لیتیوم و متصل‌به‌اینترنت

UPS یون‌لیتیوم و متصل‌به‌اینترنت برای مرکز داده ؛ محصول جدید شرکت Panduit

شرکت Panduit محصول جدید خود را چنین توصیف می‌کند:

ـ می‌‌توان آن را برای جاهایی که UPS به چندین بستهٔ باتری مجزا (EBP) و یک سوئیچ بای‌پس نگهداری و تعمیر (MBS) خارجی متصل است، به‌شکل راهکار یکپارچه گسترش داد.

ـ برای سیستم‌های بزرگ‌تر می‌توان آن را به‌شکل «سه‌فاز ورودی / سه‌فاز خروجی» یا «سه‌فاز ورودی / تک‌فاز خروجی» پیکربندی کرد.

ـ این UPS با پردازندهٔ سیگنال دیجیتال کنترل می‌شود و برای دست‌یافتن به بیشترین پایایی (Availability)، دارای حفاظت‌ازخود (Self-protection) و خودتشخیصی (Self-protection) است.

ـ کاربر می‌‌تواند برای بهترین بهره‌برداری (Utilization) و بیشترین دوام باتری، جریان شارژ را خودش انتخاب کند. این سیستم شارژ سه‌مرحله‌ای دارد که عمر کارکرد باتری و شارژ سریع آن را تضمین می‌کند.

ـ حالت پیش‌‌فرض و عادی در این محصول، حالت تبدیل دوگانهٔ (Double Conversion) آنلاین است که با فراهم‌‌کردن خروجی AC دارای موج سینوسی خالص و پایدار باتری را شارژ می‌کند. برای بارهای کمتر حیاتی می‌توان از حالت Eco Mode دستگاه بهره گرفت. در این حالت دستگاه به‌ازای اندکی کاهش تاب‌آوری (Resiliency)، بازده بهتری فراهم می‌کند.

ـ این دستگاه با سیستم‌های کنترل و نظارت یکپارچه شده است. از جمله با SmartZone Cloud، نرم‌افزار DCIM شرکت Panduit که مصرف انرژی، دادهٔ محیطی، اجزای امنیتی، اتصالات، منابع فاوا همه را مدیریت و پایش و کنترل می‌کند.

ـ سری جدید UPS مرکزداده SmartZone صفحهٔ لمسی ۳٫۵ اینچی دارد. این صفحه‌‌نمایش خودبه‌خود تشخیص می‌دهد که دستگاه افقی یا عمودی نصب شده و در جهت درست می‌چرخد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Panduit launches lithium-ion cloud-connected UPS

مطالب مرتبط:

ـ فناوری PowerExchanger برای به‌‌اشتراک‌گذاشتن انرژی باتری UPS با شبکهٔ برق ناپایدار مرکزداده

ـ ابزار محاسبه‌گر مقایسهٔ میان باتری یون لیتیوم و باتری VRLA مرکزداده

ـ حالت Eco Mode: مزایا و ریسک صرفه‌جویی انرژی برای کارکرد UPS

ـ مجموعه مطالب دربارهٔ UPS مرکزداده

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *