اخبار

سیستم ذخیره‌ساز انرژی با باتری (BESS) در دو مرکزدادهٔ Keppel در دوبلین

سیستم ذخیره‌ساز انرژی با باتری (BESS) در دو مرکز داده Keppel در دوبلین
سیستم ذخیره‌ساز انرژی با باتری (BESS) در دو مرکزدادهٔ Keppel در دوبلین

سیستم ذخیره‌ساز انرژی با باتری (BESS) در دو مرکزدادهٔ Keppel در دوبلین

سیستم ذخیره‌ساز انرژی با باتری (BESS) در دو مرکز داده Keppel در دوبلین

شرکت Keppel در دو مرکزداده در شهر دوبلین، سیستم ذخیره‌ساز انرژی با باتری (BESS) بر پا می‌کند. برخلاف UPS که از آن فقط برای محافظت از تجهیزات حساس در برابر قطعی برق استفاده می‌شود، «سیستم ذخیره‌سازی انرژی با باتری» (Battery Energy Storage Systems) کاربردهای گسترده‌ای دارد؛ از جمله مدیریت بار، پشتیبانی از انرژی تجدیدپذیر، کمک به پایداری شبکهٔ برق.

Keppel می‌خواهد در سایت Dublin 1 که در پردیس تجاری Citywest است، یک واحد ذخیره‌ساز انرژی راه‌اندازی کند که دو واحد باتری ذخیره‌ساز جدید، دو پست انتقال انرژی ولتاژ بالا (HV Power Skid)، دو ترانسفورماتور ولتاژ متوسط دارد. این مجموعه را حصار امنیتی از دال بتنی با ارتفاع ۲٫۵ متری در بر می‌‌گیرد که دو دروازه برای رفت‌وآمد دارد. در تأسیسات Dublin 2 در پارک تجاری Ballycoolin، این شرکت می‌خواهد برای بهبود بخشیدن به کیفیت برق تأسیسات، سیستم BESS نصب کنند که توان ذخیره‌سازی ۴ مگاواتی داشته باشد.

آن‌ها برای این کار در شورای شهرستان محل نصب این دو تأسیسات تشکیل پرونده داده‌اند. شورای شهرستان پس از بررسی تأثیر BESSها بر شبکهٔ برق محلی و اطمینان از ایمنی و کارآمدی، همچنین در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی مجوز صادر می‌کند.

سیستم ذخیره‌ساز انرژی با باتری (BESS) در دو مرکز داده Keppel در دوبلینهر دو سیستم ذخیره‌ساز را شرکت فناوری انرژی ایرلندی Grid Beyond فراهم خواهد کرد. این شرکت عرضه‌کنندهٔ فناوری باتری متصل‌به‌شبکه و نرم‌افزار مدیریت آن است.

تأسیسات Ballycoolin را شرکت Dataplex در سال ۲۰۱۳ ساخته و شرکت Keppel در سال ۲۰۱۷ خریده است. تأسیسات Citywest را در سال ۲۰۰۰ ساخته‌‌اند.

سیستم مایکروسافت برای به‌اشتراک‌گذاری انرژی باتری مرکز داده
سیستم مایکروسافت برای به‌اشتراک‌گذاری انرژی باتری مرکزداده

در میانهٔ تعلیق موقتِ ساخت مراکزداده در دوبلین که شرکت برق دولتی ایرلند (EirGrid) به‌دلیل مشکلات انتقال برق تحمیل کرده است، بهره‌برداران مرکزداده رویکردهای گوناگونی در پیش گرفته‌اند. برخی به دنبال این هستند که به شبکهٔ گاز طبیعی وصل شوند و درون تأسیسات خودشان برق تولید کنند، برخی می‌خواهند به نیروگاه گاز طبیعی نزدیک باشند، برخی هم تصمیم گرفته‌اند نیاز برق خودشان را فقط با ژنراتور تأمین کنند.

مایکروسافت پیش‌تر با مشارکت Vertiv و Enel X در مرکزدادهٔ دوبلین خود، سیستم ذخیره‌ساز انرژی (BESS) با باتری یون‌لیتیوم و منبع تغذیهٔ اضطراریِ (UPS) تعاملی راه‌اندازی کرده است. آن‌ها می‌گویند چنین پروژه‌ای را می‌توان در همه‌جای جهان اجرا کرد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Keppel to install battery storage systems at Dublin data centers (January 05, 2024)

خبرهای مرتبط:

ـ  سیستم مایکروسافت برای به‌اشتراک‌گذاری انرژی باتری مرکزداده

ـ ایرلند صنعت پرمصرف مرکزداده را محدود نمی‌کند

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *