اخبار

مرکزدادهٔ آموزشی در هلند با همکاری Digital Realty

مرکز داده آموزشی در هلند با همکاری Digital Realty
مرکزدادهٔ آموزشی Dutch College و MBO College Zuidoost در هلند، با همکاری Digital Realty

مرکزدادهٔ آموزشی در هلند با همکاری Digital Realty

مرکز داده آموزشی در هلند با همکاری Digital Realty

مؤسسهٔ آموزش عالی Dutch College با مشارکت دیجیتال ریلتی (Digital Realty)، در هلند «مرکزدادهٔ آموزشی» (Demonstration Data Center) راه‌اندازی کرده است تا مهارت‌های مهندسی مرکزداده را به کارآموزان بیاموزد. دوره‌ها در کالج MBO Zuidoost برگزار می‌شود که بخش است از مؤسسهٔ آموزشی عالی ROC Van Amsterdam (ROCVA).

کارآموزان رشتهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای افتتاح، دورهٔ «کارشناسی زیرساخت ابر» را در آن آغاز کردند. جولاندا هارسکامپ (Jolanda Harskamp) مدرس ROCVA می‌گوید: «کارآموزان به مرکزدادهٔ آموزشی می‌روند تا تمرین کنند. ما با حضور واقعی در محیط فناوری، علاقهٔ آن‌ها را برمی‌انگیزیم و آموزش را مؤثرتر می‌کنیم.»

افتتاح مرکز داده آموزشی Dutch College در هلند با همکاری Digital Realty

کارآموزان در این مرکزداده خودشان کار نصب و مدیریت را انجام می‌دهند. در این تأسیسات که تماماً فعال است، آن‌ها مهارت‌های پایه‌ای را می‌آموزند و نصب سرور و کابل را تمرین می‌کنند. این تأسیسات همچنین یک اتاق سازگاری با محیط زیست (Sustainability Room) دارد. در این اتاق تجهیزاتی هست که با آن‌ها می‌توان ارتباط میان مصرف برقِ تأسیسات و محیط زیست را مشاهده کرد.

خانم ملیسا شولتن (Melissa Scholten) مدیر ارشد ارتباطات Digital Realty می‌گوید: «سرمایه‌گذاری روی استعدادهای جوان برای آیندهٔ دیجیتال بسیار اهمیت دارد؛ این موضوعی است که هر روز می‌بینیم و با آن سروکار داریم. به همین دلیل ما خوشحالیم که چنین مرکزدادهٔ کوچک و کاملی راه‌اندازی شده است که دربارهٔ داشتن شغل در صنعت مرکزداده به کارآموزان مؤسسهٔ ROC دیدی واقع‌بینانه می‌دهد.»

کالج MBO Zuidoost در هلند، دوره‌های کاربردی پس‌دانشگاهیِ MBO را برگزار می‌کند. مدت این دوره‌ها ممکن است تا چهار سال باشد.

مرکز داده آموزشی Dutch College و MBO College Zuidoost در هلند با همکاری Digital Realtyنوید مدنی (Navid Madani) رئیس کالج MBO Zuidoost می‌گوید: «ما از مشارکت خود با دیجیتال ریلتی بسیار خرسندیم. این همکاری نمونهٔ بسیار خوبی است که نشان می‌دهد چگونه مؤسسات آموزشی و کسب‌وکارها می‌توانند یکدیگر را تقویت کنند. وجود مرکزدادهٔ آموزشی در کالج ما، کارآموزان را علاقه‌مندتر می‌کند. بهره‌گیری از این تأسیسات کیفیت آموزش را بهبود می‌دهد و به موقعیت شغلیِ آیندهٔ کارآموزان کمک می‌کند.»

او می‌گوید: «من خوشحالم که کلاس درس سازگاری با محیط زیست (Sustainability) هم داریم که در آن به اثر تأسیسات مرکزداده بر محیط زیست می‌پردازیم. داشتن این آگاهی به کارآموزان برتری می‌دهد.»

به‌گفتهٔ رسانهٔ تخصصی Emerce، در برنامه‌ای جداگانه در آمستردام، چهار نفر در Digital Realty مشغول آموزش دیدن و کارآموزی هستند. برای به دست آوردن تجربهٔ عملی، در این دوره آن‌ها به ده مرکزدادهٔ منطقهٔ زندگی خودشان خواهند رفت.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Dutch college launches demonstration data center in partnership with Digital Realty to teach students (October 09, 2023)

خبرهای مرتبط:

ـ  برگزاری دورهٔ مهندسی مرکزداده در دانشگاه جرج میسون با همکاری AWS

ـ آموزش مرکزداده به کودکان دبستانی در وبگاه شرکت کائو دیتا

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *