اخبار

برگزاری دورهٔ مهندسی مرکزداده در دانشگاه جرج میسون با همکاری AWS

برگزاری دورهٔ مهندسی مرکز داده در دانشگاه جرج میسون با همکاری AWS
برگزاری دورهٔ مهندسی مرکزداده در دانشگاه جرج میسون با همکاری AWS

برگزاری دورهٔ مهندسی مرکزداده در دانشگاه جرج میسون با همکاری AWS

خدمات وب آمازون (AWS) و دانشگاه جرج میسون (George Mason) دارند برای برگزاری دورهٔ مهندسی مرکزداده در این دانشگاه برنامه‌ریزی می‌کنند. کارآموزان در این آموزش به بازدید تأسیسات محلی AWS خواهند رفت. برگزارکنندهٔ‌ دوره دانشکدهٔ مهندسی و علوم کامپیوتر است و نام آن را «ME/ECE 499: دورهٔ مهندسی مرکزداده» گذاشته است. آغاز دوره در سپتامبر ۲۰۲۳ خواهد بود.

برگزاری دورهٔ مهندسی مرکز داده در دانشگاه جرج میسون با همکاری AWS

کارآموزان در این دوره طراحی و عملیات مرکزداده و نگهداری (Maintain) سخت‌افزارها را خواهند آموخت و هنگام آموزش از تأسیسات مرکزداده بازدید خواهند کرد. AWS چندین مرکزداده در ویرجینیا دارد که بیشتر آن‌ها در همان نزدیکی هستند.

نیکلاس لی روماگنولو (Nicholas Lee-Romagnolo) مدیر برنامهٔ نیروی کار و توسعهٔ اقتصادی AWS می‌گوید: «ما از همکاری با دانشگاه میسون خوشحالیم و مشتاقانه منتظریم در این همکاری به کارآموزان در تحقیقات علمی کمک کنیم. هدف ما این است که این برنامهٔ آموزشی به کارآموزان کمک کند هنگامی که پس از دوره دیدن به حوزهٔ فناوری وارد شدند، برای دشواری‌هایی که مهندسان مرکزداده با آن‌ها روبه‌رو هستند، بتوانند راهکار پیدا کنند.»

در این دوره همچنین سخنرانانی از صنعت مرکزداده خواهند آمد تا کارآموزان با آن‌ها دربارهٔ مسیرهای شغلی (Career Paths) گوناگون گفت‌وگو کنند.

لیزا اورانت (Liza Durant) معاون ابتکار راهبردی و مشارکت اجتماعیِ دانشکدهٔ مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه میسون، دربارهٔ این پروژه می‌گوید: «تقاضا در بازار کار مهندسی مرکزداده در ایالت ما بسیار زیاد است. همکاری ما با شرکت آمازون برای عرضهٔ آموزش عملی در محیط واقعی، مهارت و دانش لازم را به کارآموزان خواهد داد تا برای حرکت در این رشتهٔ فنیِ نو و رهبری کردن آن آماده شوند. این آمادگی آن‌ها را در بازار کار از جایگاه مناسب برخوردار خواهد کرد. همکاری راهبردی ما این امکان را فراهم می‌کند که مهارت‌ها و دانش لازم را به مهندسان آینده بیاموزیم و دانش‌آموختگان خود را در موقعیت موفق قرار دهیم.»

برگزاری دورهٔ مهندسی مرکز داده در دانشگاه جرج میسون با همکاری AWS

همکاری آموزشیِ دانشگاه میسون با AWS بعد از آن است که AWS دانشجویان آنجا را با مأموریتی درگیر کرد و با حمایت مالی از آن‌ها خواست در پروژه‌ای با نام «سنگ بنا» (Capstone Project)، خنک‌کنندهٔ تبخیری بسازند و بهره‌وری (Effectiveness) آن را مطالعه کنند. آن‌ها دو پروژهٔ دیگر را نیز برای ترم پاییز آینده برنامه‌ریز کرده‌اند که یکی از آن‌ها ساختن سیستم پایش برق مرکزداده است. آغاز برنامهٔ پروژه‌های آموزشی دانشگاه میسون و AWS از نوامبر ۲۰۲۲ بوده است.

از سوی دیگر دانشگاه اکنون دارد از راهکارهای فنی AWS برای خدمت به دانشجویان استفاده می‌کند. آن‌ها دارند دو فناوری «رایانش با عملکرد بسیار خوب» (HPC) و فناوری یادگیری ماشینِ (Machine Learning) این غول خدمات ابری را در زیرساخت خودشان اجرا می‌کند.

دانشگاه دولتی جرج میسون (George Mason) در ایالت ویرجینیا در ایالات متحده است. ایالت ویرجینیا از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۳۵ میلیارد دلار در صنعت مرکزدادهٔ منطقه سرمایه‌گذاری کرده و قول داده تا سال ۲۰۴۰ مبلغ ۳۵ میلیارد دلار دیگر نیز هزینه کند.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

AWS and George Mason University create data center engineering course (August 01, 2023)

خبرهای مرتبط:

ـ «کارکنان» همچنان مسئلهٔ اصلی بهره‌برداران مرکزداده

ـ مراکزداده تا سال ۲۰۲۵ می‌باید ۳۰۰ هزار کارمند جدید پیدا کنند

ـ گزارش «دیتاسنتر هاوک» دربارهٔ وضعیت بازار مرکزداده در جهان

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *