اخبار

دستگاه رایانش ابری AWS برای محیط بسیار دشوار نظامی

دستگاه رایانش ابری AWS برای محیط بسیار دشوار نظامی
دستگاه رایانش ابری AWS برای محیط بسیار دشوار نظامی

دستگاه رایانش ابری AWS برای محیط بسیار دشوار نظامی

دستگاه‌های پردازش ابری خانوادهٔ Snow محصول AWS

خدمات وب آمازون (AWS) می‌گوید دستگاه رایانش ابری اسنوبلید (Snowblade) را برای کار پردازش و ذخیره‌سازی و دیگر خدمات ترکیبی طراحی کرده است؛ چنانکه بتواند در مکان‌های دورافتاده، بدون اتصال شبکه، دارای اتصال مختل یا اتصال ناپایدار، همچنین در شبکه‌های محدود (DDIL) به وزارت دفاع خدمات بدهد. این محصول جدید را فقط در اختیار وزارت دفاع آمریکا (DoD) خواهند گذاشت. AWS در این هفته (۷ ژوئن ۲۰۲۳) اعلام کرد که آن را به مشتریان قرارداد JWCC خواهد داد.

محصولات خانوادهٔ اسنو (Snow) این شرکت ابزارهایی برای کار لبه‌ای (Edge) هستند. آن‌ها طراحی شده‌اند تا داده گردآوری کنند و بتوانند آن را به‌شکل فیزیکی به ابر منتقل کنند. این محصولات از نظر اندازه متنوع‌اند و از اسنوبلیدِ ۲٫۱ کیلوگرمی تا اسنوموبیل (Snowmobile) را در بر می‌گیرد که به اندازهٔ کانتینر است و آن را با نیمه‌تریلر (Semi-trailer) جابه‌جا می‌کنند.

AWS دربارهٔ اسنوبلید (Snowblade) می‌گوید: «با پشتیبانی از ۲۰۸ واحد پردازش مجازی (vCPU) در یک قاب 5U، جمع‌وجور، با قابلیت جابه‌‌جایی، با عرض نیم‌رک، فشرده‌ترین دستگاه پردازشی خانوادهٔ اسنو است. این محصول با این ویژگی‌ها و با داشتن SWaP (فضا، وزن، نیرو) بهینه‌تر، به مشتریان قرارداد JWCC امکان می‌دهد با بار کاری دشوارتری کار کنند.»

دستگاه پردازش ابری اسنوبلید (Snowblade) ساختهٔ AWS

اسنوبلید (Snowblade) از سرویس‌های گوناگون پشتیبانی می‌کند؛ از جمله: EC2، IAM، CloudTrail، IoT Greengrass، Deep Learning AMIs، Sagemaker Neo، DataSync.

این دستگاه اولین محصول خانوادهٔ اسنو (Snow) است که طراحی آن با استاندارد بادوام‌سازی نظامی ایالات متحده (MIL-STD-810H) سازگار است. AWS می‌گوید این ویژگی به مشتریان امکان می‌دهد بتوانند با آن در جاهایی کار کنند که دستگاه در معرض دما و لرزش و شوک شدید باشد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

AWS announces new Snow appliance only for DoD JWCC customers

خبرهای مرتبط:

ـ معرفی رک‌های میکرو دیتاسنتر و خدمات عیب‌یابی از راه دور برای مرکزداده

ـ تولید رک‌های لبه‌ای مرکزداده با حمایت شرکت سرمایه‌گذاری سبز

ـ مرکزدادهٔ ماژولار پیش‌ساختهٔ EfficiencyIT بریتانیا، با شراکت اشنایدر الکتریک و APC

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *