اخبار

شرکت ساب‌زیرو (Subzero) مرکزدادهٔ لبهٔ پیش‌ساخته و ماژولار عرض کرد

شرکت ساب‌زیرو (Subzero) مرکز داده لبه پیش‌ساخته و ماژولار عرض کرد
شرکت ساب‌زیرو (Subzero) مرکزدادهٔ لبهٔ پیش‌ساخته و ماژولار عرض کرد

شرکت ساب‌زیرو (Subzero) مرکزدادهٔ لبهٔ پیش‌ساخته و ماژولار عرض کرد

Subzero Essential Micro Data Centerشرکت مهندسی ساب‌زیرو (Subzero Engineering) مرکزداده‌ای ماژولار و به‌شکل محصولِ آماده عرضه کرده است که به‌سرعت جابه‌جا می‌شود و می‌توان آن را برپایهٔ نیاز کاربر سفارشی کرد. کاربری که از این نوع مرکزداده استفاده می‌کند، مشکل راهکارهای انعطاف‌ناپذیر و وابسته به یک سازنده را ندارد و با گزینه‌های بسیار می‌تواند لبهٔ (Edge) خودش را تعریف کند.

مرکزدادهٔ Essential Micro به تأمین‌کننده وابسته نیست. ازاین‌رو کاربر برای ساختن این مرکزدادهٔ کوچک که به‌شکل اتاق ماژولار آمادهٔ جابه‌جایی است، گزینه‌های بسیاری برای انتخاب‌کردن دارد. ساب‌زیرو می‌گوید این محصول که ۳۶ساعته ارسال می‌شود و راه‌اندازی آن فقط ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد، از دیگر گزینه‌های موجود در آمریکا و بریتانیا و اروپا ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر است.

ویژگی‌های Essential Micro Data Center

ویژگی‌های این محصول چنین است: نیاز به جای کم، برای مرکزدادهٔ داخلی، طراحی‌شده برای کاربردهای خدمات اشتراک مکانی (Colocation)، 5G، مناسب خرده‌فروشی، مناسب شرکت‌ها و صنایع.

مرکز داده Essential Micro ساب‌زیرو
مرکزدادهٔ Essential Micro ساب‌زیرو

آن را برپایهٔ سری Subzero’s Essential و خط تولید AisleFrame ساخته‌اند. نصبش را با روش دستکش‌سفید انجام می‌دهند (White-glove Installation) که شامل پشتیبانی، برق، سرمایش، جابه‌جایی زیرساخت، همچنین مهارها می‌شود. این نوع مرکزداده را در واحدهای پیش‌ساخته، مونتاژشده در کارخانه، به‌شکل اتاق‌های ماژولار، در بسته‌بندی‌های آماده (Flat-packed) به محل راه‌اندازی می‌آورند. این اتاق‌ها که از امنیت فیزیکی برخوردارند، زیرساخت‌های ضروریِ برق و سرمایش را نیز در خودشان دارند.

درون این اتاق‌ها ساختار AisleFrame ساب‌زیرو را دارد. از نیازهای بار (Load) پشتیبانی می‌کند. محفظهٔ داخلی تنظیم‌شدنی دارد. با ماژول‌های سقفی خودنگهدار یکپارچه شده است. در آن پنل‌هایی با مصالح مناسبِ کاربری‌های گوناگون به کار رفته است. این سیستم نردبان کابل (Ladder Rack)، باس‌بار (Busway)، سینی کابل (Fiber Trays)، همهٔ زیرساخت‌های ضروری، امکان اجرای دالان گرم و سرد، امکان اجرای چندین روش سرمایش همه را در خود دارد. برای این کار سقفش چنان محکم است که می‌تواند وزن آن‌ها و CRAC را با هم تحمل کند. بدین ترتیب پیکربندی دالان و ردیف و رک به‌انتخاب کاربر است.

مرکز داده Essential Micro ساب‌زیرومشتری در این سیستم به گزینه‌های هیچ تأمین‌کننده‌ای وابسته نیست و اجزا و ترکیب زیرساخت برق و سرمایش را می‌تواند به‌انتخاب خودش مشخص کند. ساب‌زیرو می‌گوید با این روش از رویکرد انعطاف‌ناپذیر و وابسته به یک سازنده که در سیستم کانتینری محدودیت به وجود می‌آورد جلوگیری می‌شود. در عوض دست کاربر برای استانداردسازی و فراهم‌کردن مقیاس‌پذیری باز است.

سام پرودومه (Sam Prudhomme) معاون فروش و بازاریابی شرکت ساب‌زیرو می‌گوید: «طراحی انعطاف‌پذیری که مرکزدادهٔ Essential Micro دارد، آن را برای مشتریانی مناسب کرده است که به‌دنبال جایگزین برای راهکارهای انعطاف‌ناپذیر و گران کنونی هستند. رویکرد ما دربارهٔ وابسته‌نبودن اجزا به یک تأمین‌کننده، همراه با امکان نصب سریع و بهای تمام‌شدهٔ کمتر (TCO)، این امکان واقعی را برای مشتری فراهم می‌کند که مرکزدادهٔ لبه‌اش (Edge) را متناسب با وضعیت خودش مقیاس‌پذیر کند.»

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 – Subzero launches flatpack modular Edge data center

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *