اخبار

اسبربانک (Sberbank) سومین بانک بزرگ اروپا در بالاکوف مرکزداده می‌سازد

اسبربانک (Sberbank) سومین بانک بزرگ اروپا در بالاکوف مرکز داده می‌سازد
اسبربانک (Sberbank) سومین بانک بزرگ اروپا در بالاکوف مرکزداده می‌سازد

اسبربانک (Sberbank) سومین بانک بزرگ اروپا در بالاکوف مرکزداده می‌سازد

اسبربانک (Sberbank) سومین بانک بزرگ اروپا در بالاکوف مرکز داده می‌سازد
اسبربانک سومین بانک بزرگ اروپا

اسبربانک (Sberbank)، شرکت دولتی خدمات بانکی و مالی روسیه که سومین بانک بزرگ اروپا نیز هست، در زمینی در سارتوف (Saratov Oblast) در ساحل شرقی رودخانهٔ ولگا در منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی بالاکوف (Balakovo) می‌خواهد مرکزدادهٔ جدید بسازد. بالاکوف منطقه‌ای است که نیروگاه هسته‌ای ۴٬۰۰۰ مگاواتی در آن است.

شرکت می‌گوید مساحت این تأسیسات ۵۵٬۰۰۰ متر مربع است. این مرکزداده ۷ ماژول خواهد داشت که هر ماژول ۵۰۰ رک 48U ـ ۱۹ اینچی را در خود جا خواهد داد. توان مصرفی هریک از رک‌ها ۱۲ تا ۱۵ کیلووات خواهد بود.

این مرکزداده گنجایش ۳٬۰۰۰ رک و تقریبا ۱۲۰٬۰۰۰ سرور را خواهد داشت و ظرفیت نهایی آن ۸۲ مگاوات برآورد شده است. اسبربانک می‌گوید این تأسیسات از بزرگ‌ترین مراکزدادهٔ روسیه خواهد بود.

استانیسلاو کوزنیتسوف (Stanislav Kuznetsov) نایب‌رئیس هیئت‌مدیرهٔ اسبربانک می‌گوید: «پروژهٔ ساختن این مرکزداده آغاز شده است. این تأسیسات اولین مرحله از اجرای برنامهٔ فدرال است که می‌خواهد شبکه‌ای از مراکزدادهٔ بانکیِ منطقه‌ای برپا کند. من مطمئن هستم که این پروژه افزون بر کمک به توسعهٔ منطقه، با ایجاد ۲۰۰ شغل جدید به تربیت کارشناسان فنی نیز کمک می‌کند.»

پیش‌بینی می‌شود PUE این تأسیسات در بازهٔ ۱٫۱ تا ۱٫۴ باشد. این مرکزداده از سیستم مدیریتِ بار (Load) بهره می‌‌برد که طرحی شده تا مصرف برق را کاهش دهد. همچنین از سیستم سرمایش طبیعیِ (outside-air-based) هوشمند برخوردار است.

خبر این پروژه را اولین بار گرمن گریف (German Gref) رئیس و رئیس هیئت‌مدیرهٔ اسبربانک بیان کرد. او گفت مرکزدادهٔ جدید به بانک ما کمک می‌کند که هم به مشتریان خود خدمات بهتری بدهیم و هم شغل جدید ایجاد کنیم.

ساخت‌وساز این تأسیسات در سه مرحله به پایان می‌رسد: مرحلهٔ اول در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۳، مرحلهٔ دوم در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۵، مرحلهٔ سوم در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۷.

به‌گزارش Cnews.Ru، اسبربانک که از پیش مرکزداده‌ای در بندر یوژنی (Yuzhny Port) دارد، همچنین برنامهٔ خود را برای ساختن مرکزدادهٔ دیگر در جنوب شرقی مسکو اعلام کرده است.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 – Equinix opens fifth data center in Singapore

مطالعهٔ خبر:

ـ مرکزدادهٔ شرکت مخابرات چین در شهر معدنی دورافتاده در بیابان گوبی

ـ گوگل: سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در مرکزدادهٔ نیو آلبانی و خرید ۲٫۵ کیلومتر مربع زمین خالی برای ساختن مراکزدادهٔ جدید

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *