اخبار

افتتاح مرکزدادهٔ کلاس سهٔ شرکت ترک‌سل (Turkcell) در شمال دریای مرمره

افتتاح مرکز داده کلاس سهٔ شرکت ترک‌سل (Turkcell) در شمال دریای مرمره
افتتاح مرکزدادهٔ کلاس سهٔ شرکت ترک‌سل (Turkcell) در شمال دریای مرمره

افتتاح مرکزدادهٔ کلاس سهٔ شرکت ترک‌سل (Turkcell) در شمال دریای مرمره

افتتاح مرکز داده کلاس سهٔ شرکت ترک‌سل (Turkcell) در شمال دریای مرمره
مرکزدادهٔ جدید ترک‌سل

شرکت مخابراتی ترک‌سل مرکزدادهٔ جدید افتتاح کرد. محل این تأسیسات در غرب استانبول و در ساحل شمالی دریای مرمره، در شهر کاپاکلی (Kapaklı) در استان تکیرداغ (Tekirdağ) است.

این مرکزداده را که می‌گویند ۲۹۵ میلیون دلار هزینه در بر داشته است، با نام مرکزدادهٔ اروپا می‌شناسند. مساحت آن ۳۷٬۲۷۷ متر مربع است و ۷٬۲۳۸ متر مربع محیط خالی (white space) دارد که از آن می‌توان برای خدمات اشتراک مکانی (Colocation) و برای بازیابی از بلایای طبیعی استفاده کرد.

مشخصات دیگر این تأسیساتِ ترک‌سل چنین است: کلاس سه (Tier III)، دارای گواهی لید طلایی (LEED Gold)، با ۱٬۲۰۰ متر مربع پنل خورشیدی برای کمک به تغذیهٔ برق، با ۶٬۰۰۰ سنسور برای پایش ساختمان و تجهیزات، مقاوم در برابر زلزلهٔ ۹ ریشتری.

رئیس هیئت مدیرهٔ ترک‌سل می‌گوید: «ترکیه دارد به دروازهٔ ترافیک اینترنت تبدیل می‌شود؛ این نکته‌ای است که اهمیت نگهداری و مبادلهٔ داده (Data) را در کشور ما برجسته می‌کند. ما می‌خواهیم کشورمان در فناوری‌های ابری و داده‌ای در جهان پیشرو باشد. ازاین‌رو می‌کوشیم در این موقعیت جغرافیایی مطلوب، از فناوری‌های پیشرفته و نوآوری‌های شرکتمان برای رسیدن به این هدف بهره ببریم.»

وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ترکیه در رویداد افتتاح این مرکزداده، بر موضوع حفاظت از داده و حریم خصوصی و حق حاکمیت بر داده تأکید کرد و گفت «دادهٔ ترکیه باید در ترکیه بماند.» وی همچنین گفت: «سرمایه‌گذاری داخلی در صنعت مرکزداده کاری است ضروری؛ برای حفظ امنیت دادهٔ کشور و برای امنیت دادهٔ شهروندان و برای کسب‌وکارهایی که در کشور ما ارزش تولید می‌کنند.»

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Turkcell opens new data center in Tekirdağ, Turkey

مطالعهٔ خبر:

ـ مرکزدادهٔ شاخص شرکت راکسیو در پارک صنعتی بندر ماپوتو

ـ مرکزدادهٔ شرکت مخابرات چین در شهر معدنی دورافتاده در بیابان گوبی

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *