اخبار

پروژهٔ تبدیل انبار شش‌طبقه به مرکزداده در شهر فانلینگ هنگ‌کنگ

پروژهٔ تبدیل انبار شش‌طبقه به مرکز داده در شهر فانلینگ هنگ‌کنگ
پروژهٔ تبدیل انبار شش‌طبقه به مرکزداده در شهر فانلینگ هنگ‌کنگ

پروژهٔ تبدیل انبار شش‌طبقه به مرکزداده در شهر فانلینگ هنگ‌کنگ

شرکت مرکز داده ای iAdvantage هنگ‌کنگ

شرکت SUNeVision iAdvantage که اپراتور مرکزداده در هنگ‌کنگ است، می‌خواهد انباری را برای یک مشتری بسیار بزرگ در شهر فانلینگ (Fanling) در منطقهٔ New Territories به مرکزداده تبدیل کند. این شرکت انبار را برای ساختن مرکزدادهٔ ۱۰ مگاواتی، از شرکت املاک و مستغلاتِ Sun Hung Kai Properties (SHKP) اجاره کرده است. SHKP که خود سهام‌دار عمدهٔ گروه SUNeVision است، به‌واسطهٔ یک شرکت تابعهٔ دیگر مالک آن ساختمان انبار است.

شرکت SUNeVision اعلام کرد iAdvantage برای ساختن مرکزدادهٔ ۱۰ مگاواتیِ تک‌کاربره با «مشتری بسیار بزرگ» توافقنامه خدمات اصلی امضا کرده است. در این پروژه قرار است انبار شش طبقه‌ای به مرکزداده تبدیل شود.

پروژهٔ تبدیل انبار SHKP به مرکز داده در شهر فانلینگ هنگ‌کنگ
انبار SHKP در شهر فانلینگ

همچنین در اطلاعیهٔ جداگانه گفته‌اند که مدت قرارداد اجارهٔ این انبار ۱۱ سال است و از ژوئن ۲۰۲۳ تا اکتبر ۲۰۳۴ را در بر می‌گیرد. اجارهٔ یازده سال این قرارداد مجموعاً ۳۲٫۳ میلیون دلار آمریکا است. در آن اطلاعیه آمده است: «این ملک برای نیازها و اهداف آن مشتری بزرگ که کسب‌وکار مرکزداده‌ای دارد مناسب است. iAdvantage ساختمان انبار را به مرکزدادهٔ تک‌کاربرهٔ سفارشی تبدیل خواهد کرد. تحویل آن نیز با توافق مشتری به‌شکل مرحله‌ای خواهد بود.» انتظار می‌رود فاز اول این تأسیسات در سال ۲۰۲۲ تحویل شود.

شرکت فناوری هنگ‌کنگی SUNeVision

شرکت SUNeVision پنج مرکزداده را در هنگ‌کنگ اداره می‌کند. دو مرکزدادهٔ دیگر نیز در دست راه‌اندازی دارد که در سال ۲۰۲۲ شروع به کار خواهند کرد. تأسیسات شهر فانلینگ اولین مرکزدادهٔ تک‌کاربره این شرکت است که در همان آغاز پروژه دربارهٔ آن تعهد کامل داده است.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 – Sunevision to convert warehouse to data center for a hyperscale customer in Hong Kong

آشنایی با شش نمونه از تبدیل ساختمان‌های متروک به مرکزداده

در مطالب زیر با نمونه‌هایی جالب از تبدیل مکان‌های متروک به مرکزداده آشنا می‌شوید. این پروژه‌ها را شرکت‌های فناوری بزرگ اجرا کرده‌اند.

مطالب بالا از مجموعهٔ «معرفی ۱۸ مرکزدادهٔ پیشروی جهان» هستند.

مطالعهٔ خبر: تأمین نیمی از برق مرکزداده‌ایِ دیجیتال ریلتی (Digital Realty Trust) از انرژی تجدیدپذیر

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *