اخبار

تأمین نیمی از برق مرکزداده‌ایِ دیجیتال ریلتی از انرژی تجدیدپذیر

تأمین نیمی از برق مرکزداده‌ ایِ دیجیتال ریلتی از انرژی تجدیدپذیر
تأمین نیمی از برق مرکزداده‌ایِ دیجیتال ریلتی از انرژی تجدیدپذیر

تأمین نیمی از برق مرکزداده‌ایِ دیجیتال ریلتی از انرژی تجدیدپذیر

تأمین نیمی از برق مرکزداده ایِ دیجیتال ریلتی از انرژی تجدیدپذیر

بر اساس سومین گزارش ESG، با اینکه مصرف کل انرژی دیجیتال ریلتی (Digital Realty) در بخش مرکزداده ۲۴ درصد افزایش یافته، در سال ۲۰۲۰ نسبتِ استفاده از انرژی تجدیدپذیر را ۲۰ درصد بیشتر کرده است.

دیجیتال ریلتی در این گزارش اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ به‌مقدار ۱۵۴ مگاوات انرژی تجدیدپذیر اضافه می‌کند و کل انرژی خورشیدی و بادی خود را با قراردادهای طولانی مدت به ۵۵۶ مگاوات می‌رساند. قراردادهای خرید عملیاتِ برق مجازی در سال ۲۰۲۰، موجب تولید ۶۹۸٬۶۶۲ مگاوات در ساعت انرژی بادی و خورشیدی شده است.

همهٔ دارایی اروپایی دیجیتال ریلتی و کسب‌وکار مرکزدادهٔ اشتراک مکانی‌اش (Colocation) در آمریکا، ۱۰۰ درصد از انرژی تجدیدپذیر تغذیه می‌شود.

نیمی از مصرف جهانی دیجیتال ریلتی اکنون از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌شود؛ ۳۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹. این در حالی است که جمع مصرف انرژی‌اش ۲۴ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

ویلیام استاین (A. William Stein) مدیرعامل دیجیتال ریلتی می‌گوید: «برای پیشبرد اولویت‌های ESG در سال ۲۰۲۰ و اهداف بلندپروازانهٔ‌مان دربارهٔ کاستن از تأثیرات آب‌وهوایی، داریم تلاش‌هایمان را در حوزهٔ عدالت اجتماعی گسترش می‌دهیم و بر تنوع هیئت مدیرهٔ خود می‌افزاییم. می‌کوشیم برای پیشبرد اهدافمان که رشد پایدار برای سهامداران و مشتریان و کارمندان و جوامعی است که در سراسر جهان به آن‌ها خدمات می‌دهیم، نقش سازنده و فعال داشته باشیم».

شرکت QTS Realty Trust در سومین گزارش ESG خود که همین هفته منتشر کرده است می‌گوید از سال ۲۰۲۰ به بعد، ۳۶ درصد از انرژی‌اش از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود. شرکت QTS را به‌تازگی خریده‌اند تا ۱۰۰ درصد از نیاز انرژی همهٔ مراکزدادهٔ خود را تا سال ۲۰۲۵ از منابع تجدیدپذیر تأمین کنند. چاد ویلیامز (Chad Williams) مدیرعامل این شرکت می‌گوید شرکت ما دارد به اهدافش نزدیک می‌شود.

این شرکت هشت تأسیسات دارد که هریک در بخشی از فعالیت‌های خود از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. دو مرکزدادهٔ پیسکتاوای (Piscataway) و پرینستون در نیوجرسی و یک مرکزدادهٔ ریچموند در ویرجینیا، در تأسیسات خودشان پنل خورشیدی دارند. به‌گفتهٔ این شرکت، میانگین PUE مراکزداده‌اش در ایالات متحده ۱٫۴۹ و در اروپا ۱٫۷۹ است.

مراکز دادهٔ اکوئینیکس تا سال ۲۰۳۰: پنجاه درصد کاهش انتشار کربن و استفادهٔ بیشتر از انرژی تجدیدپذیر

چاد ویلیامز می‌گوید: «ما سازگاری با محیط زیست (Sustainability) را برای کارمندان و مشتریان و جوامعی که در آن‌ها هستیم، سرلوحه قرار داده‌ایم. همچنین فرصت مهمی می‌دانیم که با آن برای سهامداران ارزش ایجاد کنیم. اعتقاد صادقانه و تعهد ما باعث می‌شود برنامهٔ شرکتمان از نظر مالی و فرهنگی و عملیاتی پایدار باشد.»

در این هفته اکوئینیکس نیز متعهد شد تا پیش از سال ۲۰۳۰، انتشار کربن مراکزداده‌اش و آنچه را که از تأمین برق مصرفی آن‌ها ناشی می‌شود، به‌مقدار ۵۰ درصد کاهش دهد و در همان سال به ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر برسد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 – Company has 556MW of wind and solar power under contract, saw 24 percent energy increase in 2020

مطالعهٔ مقاله: واگذار کردن هزینهٔ انرژی و کربن به کاربران فاوای مرکزداده

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *