اخبار

مرکزدادهٔ شاخص شرکت راکسیو در پارک صنعتی بندر ماپوتو

مرکز داده شاخص شرکت راکسیو در پارک صنعتی بندر ماپوتو
مرکزدادهٔ شاخص شرکت راکسیو در پارک صنعتی بندر ماپوتو

مرکزدادهٔ شاخص شرکت راکسیو در پارک صنعتی بندر ماپوتو

شرکت مرکز داده ای راکسیو (Raxio Group)

شرکت راکسیو (Raxio Group) اعلام کرد بزودی در نزدیکی بندر ماپوتو (Maputo) چهارمین مرکزداده‌اش را خواهد ساخت. این شرکتِ فناوری آفریقایی می‌گوید تأسیسات ۱٫۵ مگاواتی‌اش اولین مرکزدادهٔ خصوصی دارای کلاس سه (Tier III) در موزامبیک خواهد بود که سازگار با محیط زیست نیز هست.

انتظار می‌رود این مرکزدادهٔ جدید که راکسیو دارد آن را در پارک صنعتی Beluluane نزدیک شهر ماپوتو پایتخت موزامبیک می‌سازد، در سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری برسد. شرکت توسعهٔ محلی Africa Century Real Estate نیز در اجرای این پروژه همکاری می‌کند.

مرکز داده شرکت راکسیو در پارک صنعتی Beluluane
پارک صنعتی Beluluane

برق این تأسیسات از منابع تجدیدپذیر خواهد بود و از انرژی برق‌آبی و یک منبع محلیِ تولید برق خورشیدی فراهم خواهد شد.

رابرت مولینز (Robert Mullins) مدیرعامل گروه راکسیو می‌گوید: «هیجان‌زده‌ایم که می‌توانیم با پرداختن به محیط‌های اشتراک مکانیِ (Co-location) با کیفیت عالی و مقرون‌به‌صرفه، به رشد دیجیتال کشور کمک کنیم. تأسیسات ما در ماپوتو مرکزدادهٔ شاخصی در زمینهٔ بهره‌وری انرژی و استفاده از انرژی تجدیدپذیر خواهد بود. خدمات این مرکزداده انتقال اینترنتی را برای ارائه‌دهندگان محتوای به‌شکل محلی و بین‌المللی آسان‌تر می‌سازد و اینترنت را برای همهٔ کاربران دیجیتال سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند.»

راکسیو پیش‌تر در ماه مه، مرکزداده‌ای با ۴۰۰ رک در شهر كمپالا پایتخت اوگاندا راه‌اندازی کرده است. همچنین مراکزدادهٔ دیگری را در اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو در دست توسعه دارد. این شرکت می‌گوید سرمایه‌گذاری‌هایی را نیز در اواخر امسال در ساحل عاج و تانزانیا پیش‌بینی کرده است.

این شرکت را که گروه روها (Roha) در سال ۲۰۱۸ تأسیس کرده می‌خواهد در مدت سه سال ۱۲ مرکزداده در سراسر آفریقا بسازد. گفتنی است که مدیر صندوق میریام (Meridiam) در اوایل سال جاری ۴۸ میلیون دلار برای تأمین بودجه راکسیو سرمایه‌گذاری کرده است.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 – Raxio to build data center outside Maputo, Mozambique

مطالعهٔ خبر: مرکزدادهٔ شرکت مخابرات چین در شهر معدنی دورافتاده در بیابان گوبی

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *