اخبار بازار مرکزداده (Data Center Market)

مرکزدادهٔ شرکت مخابرات چین در شهر معدنی دورافتاده در بیابان گوبی

مرکز دادهٔ شرکت مخابرات چین در شهر معدنی دورافتاده در بیابان گوبی
مرکزدادهٔ شرکت مخابرات چین در شهر معدنی دورافتاده در بیابان گوبی

مرکزدادهٔ شرکت مخابرات چین در شهر معدنی دورافتاده در بیابان گوبی

شرکت مخابرات دولتی چین (China Telecom) مرکزدادهٔ جدیدی در شهر جینچانگ (Jinchang) در شمال شرق چین در استان گانسو (Gansu) افتتاح کرد. به‌گزارش سایت IDCNova، این تأسیسات که در آن ۷۰ میلیون یوان (۱۰٫۸ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری شده است، با ۲۰۳ رک و ۲۶۰ سرور راه‌اندازی شده و فضای کافی برای گسترش دارد.

مرکز داده بزرگ ابری تیانی (Tianyi Cloud Big Data Center) ساخت شرکت مخابرات دولتی چین در شهر جینچانگ در صحرای گوبی
مرکزدادهٔ بزرگ ابریِ تیانی

در ساختن مرکزدادهٔ بزرگ ابریِ تیانی (Tianyi Cloud Big Data Center) شرکت Zijin Cloud همکاری داشته است. چنانکه می‌گویند این مرکزداده قرار است به شهر جینچانگ کمک کند تا به اهداف برنامهٔ توسعهٔ خود برای تبدیل‌شدن به مرکز دیجیتال و «شهر هوشمند» برسد.

این شهر که در بیابان گوبی است و بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، پیش از این با صنعت سودآور استخراج نیکل به‌خوبی آباد و پررونق بود. ولی از چندی پیش که معادن تمام شده‌اند، از رونق افتاده است. به گزارش رویترز اکنون می‌کوشند شهر را نوسازی کنند؛ جینچانگ دارد با سرمایه‌گذاری فزاینده در زیرساخت دیجیتال رشد می‌کند.

گو جون (Gou Jun) معاون شهردار گفته است که می‌خواهند در سال ۲۰۲۰ تا دو میلیارد یوان (۲۸۳ میلیون دلار) در مراکزداده سرمایه‌گذاری کنند. این ادامهٔ یک میلیارد یوانی است که در سال ۲۰۱۷ سرمایه‌گذاری کرده‌اند. مرحلهٔ اول این پروژه یک‌سوم مرحلهٔ تا سال ۲۰۲۰ بود که در آن از بسیاری از مراکزدادهٔ از راه دور چین بهره گرفته‌اند که کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود.

معاون شهردار می‌گوید: «اینجا خوش‌آب‌وهوا نیست و رفت‌وآمد مشکل است. مردم به اینجا نمی‌آیند؛ ازاین‌رو کمبود کارشناس و نیروی حرفه‌ای مهم‌ترین دشواری ماست.» این شهر مشکل کمبود نیروی ماهر دارد؛ چون در منطقهٔ دورافتاده است.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 ـ China Telecom inaugurates data center in Jinchang, China

مطالعه

ـ مرکزدادهٔ شاخص شرکت راکسیو در پارک صنعتی بندر ماپوتو

ـ پیش‌بینی گرایش صنعت مرکزداده در سال ۲۰۲۱

ـ مراکزداده تا سال ۲۰۲۵ می‌باید ۳۰۰ هزار کارمند جدید پیدا کنند

ـ کرونا باعث گرایش بازار سرمایه‌گذاری املاک آسیا به مرکزداده شده است

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *