اخبار رویدادهای صنعت مرکزداده مرکزداده مطالب ویژه

بازارهای شاخص و روندهای مورد توجه اشنایدر الکتریک در سال 2019

schneider-electric 2019

در آخر سال پیش بینی‌ها درباره بازارها و روندهای پیش رو در حوزه های مختلف بیان میگردد. در حوزه مرکز داده نیز این چنین پیش بینی ها مبتنی بر کارکردهای سالیان گذشته  توسط شرکت ها و سازمان های مختلف ارائه می شود.اشنایدر الکتریک با توجه به کارکرد 2018 نقشه راه 2019 را با این رویکرد که می باید بر روی چه فناوری های و راه کارهایی برای آسان سازی و رونق کسب و کارهای مختلف میباید انجام داد را بیان نموده است که مختصری از آن در ادامه آمده است :

سیستم های ذخیره انرژی

کربن زدایی  یکی از روندهایی که بسیار مورد توجه در صنایع مختلف است این روند توسط روشهای مختلفی از جمله استفاده از انرژی های تجدید پذیر خورشیدی و بادی محقق می شود. برای پایداری این شبکه برق ناشی از این منابع تجدیدپذیر نیاز به اضافه کردن ذخیره کنند های انرژی می باشد. ذخیره انرژی به دلایل مختلفی ازجمله یک دست کردن تغییرات اجتناب ناپذیر منابع  برق و همچنین استفاده متناوب از این منابع انجام می شود.

روشهای مختلفی برای ذخیره انرژی وجود دارد ولی استفاده از باتری نسبت به روش‌های دیگر بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. در این مورد با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری‌های باتری‌های یون لیتیومی در بازار خودروهای برقی، بسیاری از این نوع باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میکرو مراکزداده :

یکی از روش‌های اجرای رایانش لبه ای، استفاده از مراکز داده کوچک می باشد. در اشنایدر الکتریک پروژه های مختلفی در مورد مراکز داده کوچک در حال اجرا است پروژه‌هایی همچون HPE ، Sclae Computing، StorMagic، Dell EMC. اینگونه  پروژهها باعث دسترسی سریع و آسان به داده ها می شود.  قابلیت سفارشی سازی ، توسعه پذیری و ایمنی بالا و همچنین شامل دارا بودن سیستمهای برق و سرمایش مورد نیاز خود و میزان امنیت بالا و استفاده از نرم افزارهای مدیریتی و قابلیت حمل و نقل آسان از ویژگی های این مراکز داده می باشد.

EcoStruxure

پلتفرم EcoStruxure محصول اشنایدر الکتریک یکی از بازیگران اصلی ابزارهای مدیریت و پایش مرکز داده در دنیا می باشد. به عنوان نمونه اشنایدر الکتریک برای یک کمپانی بسیار بزرگ حمل و نقل نیوزیلند بنام Mainfreight یک مرکز داده ماژولار مبتنی بر EcoStruxure ظرف3 ماه راه اندازی  نموده است.

حمل و نقل بین المللی یک کسب و کار با میزان داده بسیار زیادی می باشد و Mainfreght به دنبال ذخیره بهینه از داده های رو به افزایش خود و همچنین تحلیل و استفاده از این داده ها برای طرح های آینده و رو به رشد خود می‌باشد. به همین منظور به کمک اشنایدر الکتریک یک مرکز داده جدید و منحصر به فردی برای استفاده بهینه از داده های خود و تامین شفافیت و بازده در عملکرد خود ساخته است. علاوه براین این شرکت حمل و نقل برای استفاده بهینه از مرکز داده و در نتیجه اطلاعات موجود درآن ابزار EcoStruxure  را نیز پیاده سازی نموده است

ابزارEcoStruxure  تامین کننده پایش از راه دور و آنالیز فعالیت های Mainfreight می باشد تا شرکت به تمامی عملکردهای و همچین بازده تجهیزات مرکزداده خود آگاهی و نظارت کامل داشته باشد.

هایپرپاد

ویژگی های چون طراحی منعطف، ظرفیت بالا ، کاهش سرمایه اولیه تا 15% و … باعث شده که هایپرپاد یکی از منحصر به فردترین راه کارها برای دستیابی به بازده بالا برای مراکز داده به شمار آید. این محصول دو سال پی در پی جایزه SVC را از آن خود نموده است. با استفاده از هایپرپاد می تواند مرکز داده ای با هزینه و زمان کمتر را اجاره نمود. به طور نمونه شرکت Digital Reality از هایپرپاد به همراه راهکار EcoStruxure استفاده نموده است.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *