اخبار تماشاخانه رویدادهای صنعت مرکزداده مرکزداده

راهکارهای اشنایدر الکتریک ؛ شرکت مخابراتی Telefonica (تصویری)

شرکت اشنایدر الکتریک 180 سال پیش در 1836 در فرانسه تاسیس شده و پیشگام و متخصصی جهانی در زمینه‌ی مدیریت انرژی و اتوماسیون است. اشنایدر الکتریک به شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه‌های گوناگون شامل مدیریت انرژی و فرآیند، دستیابی به کارآیی و اطمینان‌پذیری بیشتر، همچنین افزایش ایمنی و پایداری راهکارهای تخصصی ارائه می‌دهد.

اشنایدر الکتریک در صنایع نفت و گاز، معدن، صنعت خوراکی و نوشیدنی، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، همچنین در فضای ابری فعال است. این شرکت در بیش از 100 کشور دنیا بالغ بر 160 هزار کارمند دارد و درآمد سالانه‌ی آن در سال 2016 نزدیک به 27 میلیارد دلار بوده است.

اشنایدر الکتریک در سال 2017 در لیست یورو استاکس 50 (Euro Stoxx 50) جزء 50 شرکت معتبر بوده و به انتخاب مجله فورچون (Fortune Global 500) جزء 500 شرکت برتر جهان است.

در سری مطالب پیش رو محصولات، راهکارها، همچنین مشتریان اشنایدر الکتریک به‌شکل تصویری معرفی خواهد شد.

افزایش بازده در مرکزداده تلفونیکا (Telefonica) با نصب Struxureware
چند سال پیش شرکت اسپانیایی تلفونیکا مرکزداده‌ی بزرگ خود را در «الکالا دِ هنارس» (Alcalá de Henares) راه‌اندازی کرد و دارای یکی از بزرگ‌ترین مراکزداده‌ی جهان شد. این مرکزداده از نوع Tier 4 است؛ مرکزداده‌ای است با ظرفیت بالا و افزونگی خیره‌کننده و درنتیجه مصرف انرژی بالایی نیز دارد. بازدهی بالا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای چنین مرکزداده‌ای موضوع بسیار مهمی است.

این مرکزداده از مشتریان بسیاری در داخل و خارج اسپانیا پشتیبانی می‌کند؛ فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، شرکت‌های بیمه، ‏‌مجموعه هتل‌ها، انواع شرکت‌های تولید و پخش محصولات صوتی و تصویری، موسسات تجاری همگی مشتری مرکزداده تلفونیکا هستند.

تلفونیکا برای داشتن بالاترین اطمینان‌پذیری در مرکزداده‌ی بزرگ خود از بیش از یک سری UPS برای پشتیبانی سیستم برق استفاده کرده تا اگر یک سری از UPSها در هنگام تامین برق دچار مشکل شد دیگری از بار مرکزداده پشتیبانی کند. چنین چینشی برای سیستم‌های سرمایش و تجهیزات فاوا (IT) و دیگر تجهیزات زیرساختی نیز وجود دارد.

افزون بر این در طراحی مرکزداده Alcalá de Henares توجه ویژه‌ای نیز به افزایش بازده در مصرف انرژی، مصرف آب، همچنین میزان انتشار گازهای آلاینده شده است.  تمام این‌ها موجب شده امتیاز بهره‌وری مصرف برق (PUE) در این مرکزداده 1٫3 تا 1٫4 باشد. داشتن چنین امتیازی برای مراکزداده‌ی کوچک با Tier 1 مناسب است ولی برای مراکزداده‌ی بزرگی همچون Alcalá de Henares بی‌اندازه عالی است.

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این مرکزداده استفاده از Struxureware است که سیستم پیمایش ساختمان (BMS)[1] از محصولات برجسته‌ی اشنایدر الکتریک می‌باشد. این سیستم از تمامی قسمت‌ها و تجهیزات مرکزداده پیمایش لحظه‌به‌لحظه ارائه می‌دهد.

توسط BMS تمامی زیرساخت مرکزداده از جمله UPSها در بازده مطلوبی مشغول‌به‌کار هستند. BMS همچنین مواردی همچون عملکرد، ژنراتورها، روشنایی، اطفای حریق، سرمایش، تجهیزات HVAC و CRAC، شاخص‌های محیطی مرکزداده و محیط پیرامون آن (دما، رطوبت، گرد و غبار)، میزان و نحوه مصرف آب را بررسی می‌کند.

مرکزداده Alcalá de Henares نمونه‌ی شاخصی از همکاری اشنایدر الکتریک با ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات مخابراتی است. پس از نصب Struxureware در این مرکزداده و پیمایش بیش از 45,000 دستگاه موجود در آن، مصرف انرژی در مقایسه با مراکزداده‌ی سنتی Tier 4 به‌میزان %60 کاهش یافته است.

 

 

[1] Building Mangment system (BMS)

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *