اخبار تماشاخانه رویدادهای صنعت مرکزداده مرکزداده مطالب ویژه

راهکارهای اشنایدر الکتریک ؛ شرکت انیمیشن سازی Animal Logic (تصویری)

animal logic - اشنایدر الکتریک

شرکت اشنایدر الکتریک 180 سال پیش در 1836 در فرانسه تاسیس شده و پیشگام و متخصصی جهانی در زمینه‌ی مدیریت انرژی و اتوماسیون است. اشنایدر الکتریک به شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه‌های گوناگون شامل مدیریت انرژی و فرآیند، دستیابی به کارآیی و اطمینان‌پذیری بیشتر، همچنین افزایش ایمنی و پایداری راهکارهای تخصصی ارائه می‌دهد.

اشنایدر الکتریک در صنایع نفت و گاز، معدن، صنعت خوراکی و نوشیدنی، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، همچنین در فضای ابری فعال است. این شرکت در بیش از 100 کشور دنیا بالغ بر 160 هزار کارمند دارد و درآمد سالانه‌ی آن در سال 2016 نزدیک به 27 میلیارد دلار بوده است.

اشنایدر الکتریک در سال 2017 در لیست یورو استاکس 50 (Euro Stoxx 50) جزء 50 شرکت معتبر بوده و به انتخاب مجله فورچون (Fortune Global 500)  جزء 500 شرکت برتر جهان است.

در سری مطالب پیش رو محصولات، راهکارها، همچنین مشتریان اشنایدر الکتریک به‌شکل تصویری معرفی خواهد شد.

اسکاری برای مرکزداده‌ی پیش‌ساخته
شرکت استرالیایی Animal Logic یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی انیمیشن و جلوه‌های ویژه در صنعت فیلم‌سازی است. چند فیلم بزرگ زیر نمونه‌ای از فیلم‌هایی هستند که این شرکت تولیدکننده‌ی آن بوده یا جلوه‌های ویژه آن را اجرا کرده است:

  • ماتریکس ـ 1999 (The Matrix).
  • ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه ـ 2001 (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring).
  • ماتریکس: بارگذاری مجدد ـ 2003 (The Matrix Reloaded).
  • خوش‌قدم ـ 2006 (Happy Feet).
  • گتسبی بزرگ ـ 2013 (The Great Gatsby).
  • فیلم لگو ـ 2014 (The Lego Movie).
  • انتقام‌جویان: عصر اولتران ـ 2015 (Avengers: Age of Ultron).
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ـ 2016 (Captain America: Civil War).

فیلم «خوش‌قدم» در سال 2006 برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن شد. ‏در برخی از صحنه‌های این فیلم بیش از 400 هزار پنگوئن وجود دارد که متناسب با فناوری آن روز با 2,000 سرور تیغه‌ای پردازش شده‌اند.

 

 

همچنین یکی از مدیران این شرکت ویدئوی بسیاری جالبی درباره‌ی جلوه‌های ویژه‌ی فیلم «گتسبی بزرگ» منتشر کرده که به‌روشنی نشان می‌دهد چگونه این شرکت ترکیبی همگونی از صحنه‌های زنده و جلوه‌های ویژه در هر بخش از فیلم پدید آورده است. (این کلیپ دیدنی را در اینجا ببینید) 

ساختن چنین صحنه‌هایی با بهره گرفتن از تعداد زیادی سرور قدرتمند ممکن شده است. این شرکت هنگام ساختن یکی از فیلم‌ها ناچار بود تنها ظرف مدت 4 ماه و نیم مرکزداده‌ای تهیه کنند. آن‌ها پس از بررسی به این نتیجه رسید که تنها اشنایدر الکتریک می‌تواند با چنین سرعتی یک مرکزداده‌ی مدرن تحویل بدهد.

«آلکس تیمبز» مدیر فاوای این شرکت می‌گوید: «ما در پی مرکزداده‌ای با ظرفیت بسیار بالا بودیم و راهکار اشنایدر الکتریک را به این دلیل انتخاب کردیم که نیازهای فنی را در محدوده‌ی زمانی مشخص‌شده تامین می‌کرد.»

همان‌طور که می‌دانیم مراکزداده‌ی پیش‌ساخته بسیار سریع‌تر از مراکزداده‌ی سنتی ساخته و مستقر می‌شوند. زیرا تجهیزات پیشاپیش با توجه به نیازهای مشتری در کارخانه ساخته و یکپارچه‌سازی می‌شوند، آنگاه ماژول‌های قدرت و سرمایش و فاوا را به مکان مرکزداده می‌برند و راه‌اندازی می‌کنند.

تیمبز در ویدئوی زیر اشاره می‌کند: «اشنایدر الکتریک تنها شرکتی بود که می‌توانست مرکزداده‌ای را که لازم داشتیم در مدت زمان 4 ماه و نیم بسازد. ما با افتخار از همکاری این شرکت در ساختن فیلم خود نام می‌بریم.»

 

 

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *