اخبار

پلتفرم آزمایشی برای اجرای نرم‌افزارهای کاربردی مشتریان با رایانش لبه‌ای (Edge)

پلتفرم آزمایشی برای اجرای نرم‌افزارهای کاربردی مشتریان با رایانش لبه‌ای (Edge)
پلتفرم آزمایشی برای اجرای نرم‌افزارهای کاربردی مشتریان با رایانش لبه‌ای (Edge)

پلتفرم آزمایشی برای اجرای نرم‌افزارهای کاربردی مشتریان با رایانش لبه‌ای (Edge)

همکاری شرکت Comcast و Vapor IO برای اجرای پلتفرم آزمایشی برای اجرای نرم‌افزارهای کاربردی مشتریان در لبه
همکاری دو شرکت Comcast و Vapor IO

شرکت مخابراتی کامکست (Comcast Corporation) با عرضه‌کنندهٔ پلتفرم لبه‌ای ویپور آی‌او (Vapor IO) همکاری می‌کند تا به مشتریان امکان دهد در شبکه‌اش، خدمات محلی خودشان را عرضه کنند.

این دو شرکت در طرح آزمایشی (Pilot) خود می‌خواهند بر پایهٔ پلتفرم لبه‌ای کینتیک (Kinetic Grid Edge)، به خدمات‌دهندگان امکان دهند خدماتی همچون دوربین مداربستهٔ مدیریت‌شده (CCTV) و شبکهٔ محلی خصوصی 5G را هرچه نزدیک‌تر به کاربر نهایی اجرا کنند. مشتریان با این روش خواهند توانست به درخواست‌ها با کمترین کندی شبکه و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهند.

آقای کول کرافورد (Cole Crawford) بنیان‌گذار و مدیرعامل Vapor IO می‌گوید: «راهکار ترکیبی ما قفل اقتصاد رایانش ابری (Edge Computing) را باز می‌کند. یکپارچه کردن شبکهٔ Vapor IO’s Kinetic با شبکهٔ سراسری 10G، به مشتریان امکان می‌دهد نرم‌افزارهای محلی را مقرون‌به‌صرفه و مقیاس‌پذیر و با عملکرد بهتر اجرا کنند.»

شرکت Vapor پلتفرم لبه‌ای Kinetic خود را با مشارکت شرکت زایو (Zayo Group) در ژوئن ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد. این محصول سپس در ۳۲ بازار در آمریکا عرضه شد که اکنون به ۳۶ بازار رسیده است.

این پلتفرم از پلتفرم VMware’s Telco Cloud برای فراهم کردن شبکهٔ ابر چندگانه (Multi Cloud) استفاده می‌کند. این سیستم نرم‌افزارهایی را که می‌باید در کندی شبکهٔ (Low Latency) کم کار کنند، در اولویت قرار می‌دهد و با خرابی زیرساخت محلی هم سازگار می‌شود.

پلتفرم لبه‌ای Kinetic برای استفاده در کاربردهایی همچون خرده‌فروشی، اینترنت اشیاء (IOT)، واقعیت مجازی (VR)، حمل‌ونقل هوشمند پیشنهاد می‌شود.

پلتفرم لبه‌ای Vapor IO در طرح آزمایشی اجرای نرم‌افزارهای کاربردی مشتریان در لبه

این خدمت در ژانویهٔ ۲۰۲۳ در اروپا نیز راه‌اندازی شد. در آنجا آن‌ها تأکید کردند که همچنین می‌توانند با بهره‌گیری از دادهٔ محلی در پردازش لبه‌ای، الزامات «حاکمیت داده» (Data Sovereignty) را برآورده سازند. در اروپا برخی مناطق ملزم می‌کنند که اطلاعات شهروندانشان در داخل مرزهای خودشان نگهداری بشود.

آقای الاد نفشی (Elad Nafshi) مدیر ارشد شبکهٔ کامکست (Comcast) می‌گوید: «ما در این پروژهٔ آزمایشی برای پشتیبانی از نرم‌افزارهای کاربردیِ محلی در مناطق، از منابع شبکهٔ خودمان به‌علاوهٔ پلتفرم Vapor استفاده می‌کنیم. هر کسب‌وکاری در هر جای کشور، امکانات شبکهٔ‌ گستردهٔ ما را در نزدیکی خود دارد. به‌ویژه در شیکاگو و آتلانتا این فرصتی عالی است برای همکاری با Vapor IO؛ تا خدمات لبه‌ای جدیدمان را با برخورداری از مزیت کم بودن کندی شبکه (Low Latency) و مزیت پهنای باند بیشتر عرضه کنیم.»

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Comcast and Vapor IO test third party Edge applications (July 19, 2023)

خبرهای مرتبط:

ـ تولید رک‌های لبه‌ای مرکزداده با حمایت شرکت سرمایه‌گذاری سبز

ـ رک‌ماژول‌های سیستم لبه‌ای خارج از مرکزداده، مجهز به سرمایش مایع لیکوئیدکول

ـ دستگاه رایانش ابری AWS برای محیط بسیار دشوار نظامی

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *