اخبار

دیوار سرمایش آب سرد شرکت ورتیف (Vertiv) برای مرکزدادهٔ روی کف سازه

دیوار سرمایش آب سرد شرکت ورتیف (Vertiv) برای مرکز داده روی کف سازه
دیوار سرمایش آب سرد شرکت ورتیف (Vertiv) برای مرکزدادهٔ روی کف سازه

دیوار سرمایش آب سرد شرکت ورتیف (Vertiv) برای مرکزداده روی کف سازه

دیوار سرمایش آب سرد شرکت ورتیف (Vertiv) برای مرکز داده روی کف سازه

شرکت ورتیف (Vertiv) «دیوار سرمایش آب سرد» (Chilled-water Thermal Wall) جدید خود را با نام Liebert CWA، برای مرکزدادهٔ روی کف سازه (دال بتنی) طراحی کرده است. هدف از ساختن آن بهبوددادنِ عملکرد سرمایش با آب سرد است برای مراکزداده‌ای که با پیروی از گرایش مدرن، کف کاذب ندارند. این محصول با سه ظرفیت ۲۵۰ و ۳۵۰ و ۵۰۰ کیلووات، در آمریکا و اروپا و خاورمیانه و آفریقا عرضه شده است.

شرکت می‌گوید: «چندین دهه است که عرضه‌کنندگان مرکزدادهٔ فوق مقیاس (Hyperscale) و خدمات اشتراک مکانی (Colocation) برای سرمایش بهتر تجهیزات، سالن‌ها‌ی فاوا را روی کف کاذب می‌سازند. ساده‌سازی طراحی مرکزداده با کف سازه (دال بتنی)، ساختن محیط فاوای جدید (White Space) را بهره‌ورتر (Efficiently) و مقرون‌به‌صرفه‌‌تر می‌کند.»

در مراکزداده‌ای که روی کف کاذب هستند، هوای خنک در زیر کف جریان می‌یابد و از پایین وارد رک می‌شود. از سوی دیگر تأسیسات بزرگ از جمله مراکزدادهٔ فوق مقیاس را چنان طراحی می‌کنند که هوای خنک در سرتاسر ساختمان به‌آرامی جریان داشته باشد.

دیوار سرمایش آب سرد شرکت ورتیف (Vertiv) برای مرکز داده روی کف سازه

دستگاه Liebert CWA درون مرکزداده ولی خارج از رک فاوا نصب می‌شود. آن را چنان طراحی کرده‌اند که جای کمتری بگیرد؛ بدین ترتیب می‌توان رک بیشتری در تأسیسات جا داد و مرکزدادهٔ پرظرفیت‌تری داشت. این دستگاه با کنترل جریان هوای تأسیسات یکی می‌شود و با یکپارچه‌شدن با سیستم آب سرد مرکزداده، وضعیت عملیات کل شبکهٔ سرمایش را بهبود می‌بخشد.

دستگاه CWA محصول استاندارد است و نصب آن از دیوار سردِ (Cooling Walls) سفارشی ارزان‌تر درمی‌آید. ورتیف قول می‌دهد الزامات اطمینان‌پذیری‌ای (Reliability) را که گواهی‌نامه‌ها تعیین می‌کنند، برای طراحی و بهره‌برداری مرکزداده فراهم سازد.

سعید روبرتو فلیسی (Said Roberto Felisi) از مدیران ارشد ورتیف می‌گوید: «از آنجا که دستگاه Liebert CWA را می‌توان به‌سرعت با سیستم سرمایش موجود مرکزداده یکی کرد، مشتریان می‌توانند با استفاده از آن از برتری‌های طراحی کف سازه (دال بتنی) بهره‌مند شوند؛ مانند ارزان‌تربودن نصب و نگهداری همچنین در دسترس‌بودن محیط جدید بیشتر برای فاوا.»

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Vertiv launches chilled-water thermal wall for slab floor data centers

مطالب مرتبط:

ـ تحقیق دربارهٔ مصرف آب صنعت مرکزداده در گرماگرم خشک‌سالی بریتانیا

ـ مقایسهٔ کاربرد کف کاذب و کف سازه در مرکزداده

ـ پروژه‌های مرکزداده: طراحی پلان کف

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *