اخبار

تحقیق دربارهٔ مصرف آب صنعت مرکزداده در گرماگرم خشک‌سالی بریتانیا

تحقیق دربارهٔ مصرف آب صنعت مرکز داده در گرماگرم خشک‌سالی بریتانیا
تحقیق دربارهٔ مصرف آب صنعت مرکزداده در گرماگرم خشک‌سالی بریتانیا

تحقیق دربارهٔ مصرف آب صنعت مرکزداده در گرماگرم خشک‌سالی بریتانیا

شرکت آب و فاضلاب تایمز واتر (Thames Water) دربارهٔ مصرف آب مراکزدادهٔ لندن تحقیقی به دست گرفته است. این شرکت خود را برای ممنوعیت لوله‌‌کشی آب ۱۵ میلیون مشتری آماده می‌کند. این تحقیق منطقهٔ اسلاو (Slough) را هم در بر می‌گیرد؛ منطقه‌ای در غرب لندن که در اروپا بیشترین تراکم مرکزداده را دارد.

بریتانیا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، بدترین خشک‌سالی ۵۰ سال گذشته را از سر می‌گذراند که دارد به صنعت و محیط زیست فشار می‌آورد. مصرف آب صنعت مرکزداده زیاد است؛ چنانکه به‌تازگی در هلند فاش شده مصرف آب مرکزدادهٔ مایکروسافت ده‌ها میلیون لیتر بیشتر از آن بوده است که خبر داشته‌اند.

مصرفی بسیار زیاد آب صنعت مرکز داده
مصرفی بسیار زیاد آب صنعت مرکزداده

جان هرنون (John Hernon) مدیر توسعهٔ راهبردی تایمز واتر می‌گوید: «لازم نیست از آب با کیفیت آشامیدنی برای سرمایش مرکزداده استفاده کنیم. ما می‌خواهیم ببینیم چگونه از مقدار ثابتی از آب خام غیر آشامیدنی می‌توان بارها در چرخهٔ سرمایش استفاده کرد.»

او می‌گوید تأسیساتی در اسلاو درخواست آب ۲۵ لیتر بر ثانیه‌ای داشته است؛ ولی شرکت ناچار پا پس گذاشته تا با کاستن از تقاضا، آب بیشتری در محل ذخیره کند.

یکی از نمایندگان مجلس عوام بریتانیا خواستار تحقیق دربارهٔ تأثیر مصرف صنعت مرکزداده بر منابع آب شده است. او می‌گوید با توسعهٔ روزافزون این صنعت، باید بدانیم میزان درخواست آن‌ها چقدر خواهد بود و چه اثری بر دیگر مصرف‌کنندگان دارند.

از سویی کاهش‌دادن مصرف آب صنعت مرکزداده که وابستگی چشمگیری به سرمایش دارد، کاری است دشوار. زیرا کاستن از مصرف آب ممکن است مصرف برق را افزایش دهد که خود مشکل دیگری است. مقامات شهر لندن در ماه جولای گفته‌اند ممکن است ناچار شوند پروژه‌های مسکن‌سازی غرب لندن را تا ده سال متوقف کنند؛ زیرا مراکزداده همهٔ ظرفیت برق موجود را گرفته‌اند.

این پروژهٔ شرکت آب و فاضلاب تایمز واتر، در وضعیتی برای مصرف صنعت مرکزداده اجرا می‌شود که ۶۰۰ میلیون لیتر آب در روز، برابر یک‌چهارم منابع روزانه‌اش را از دست داده و باید پاسخگوی انتقادهای سخت باشد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Thames Water launches data center water probe in London & Slough amid drought

مطالب مرتبط:

ـ دو خبر از گرمای بی‌سابقه: سرمایش مرکزداده با شیلنگ آب و سروصدای سرسام‌آور واحدهای تهویهٔ مطبوع

ـ سیستم سرمایش بدون آب مرکزداده: فناوری X-Cooling

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *