اخبار

آموزش مرکزداده به کودکان دبستانی در وبگاه شرکت کائو دیتا

آموزش مرکز داده به کودکان دبستانی در وبگاه شرکت کائو دیتا
آموزش مرکزداده به کودکان دبستانی در وبگاه شرکت کائو دیتا

آموزش مرکزداده به کودکان دبستانی در وبگاه شرکت کائو دیتا

آموزش مرکز داده به کودکان دبستانی در وبگاه شرکت کائو دیتا
آموزش آنلاین کائو به کودکان دبستانی

شرکت «کائو دیتا» (Kao Data) که توسعه‌‌دهندهٔ پردیس مراکزداده در بریتانیا است، کودکان دبستانی را با مرکزداده آشنا می‌کند.

کائو دیتا با راه‌اندازی وبگاه «آکادمی کائو» (Kao Academy) خواسته کودکان ۳ تا ۱۱ ساله را متوجه اهمیت مراکزداده کند. این سایت از کمک خیریهٔ مرکز علمی کمبریج نیز بهره‌مند است. آموزش‌های آکادمی کائو دراین‌باره است که مرکزداده چیست و آن را چگونه می‌سازند و چه کارهایی برای مردم می‌کند.

در این وبگاه ویدئوهای کوتاه دانلودشدنی و مدل کاغذیِ بریدنی‌چسباندی گذاشته‌اند. دست‌مایهٔ مواد آموزشی سایت «آکادمی کائو» تأسیسات پرچم‌دار خودِ این شرکت، یعنی KLON-1 در پردیس هارلو (Harlow) در شمال لندن است. در این وبگاه می‌توان یک فیلم تایم‌لپس نوشته‌دار را تماشا کرد که «ساختن مرکزداده در ۲٫۵ دقیقه» نام دارد و ساختن تأسیسات KLON-1 را نشان می‌دهد. همچنین در کنار آن یک فیلم کوتاه دیگر با نام «مرکزداده با Dum-Dums» به تماشا گذاشته‌اند که شرکت iMasons ساخته است.

آموزش مرکز داده به کودکان دبستانی
مدل کاغذیِ بریدنی‌چسباندی

وبگاه آکادمی کائو چنین چیزهایی دارد: معرفی مرکز علمی کمبریج (Cambridge Science Centre)، امکان جست‌وجوی کلمات، جدول کلمات متقاطع، جدول سودوکو. کودکان در آن می‌توانند مرکزدادهٔ خود را طراحی کنند که اگر برنده شوند، جایزهٔ ۱۵۰ پوندی لگو را می‌گیرند و از تأسیسات کائو در هارلو بازدید می‌کنند.

شرکت کائو می‌گوید این کار به بهبود آموزشِ گروه STEM (علم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) کمک می‌کند و امیدوارند که در برخی کودکان انگیزه به وجود آورد که علاقه‌مند شوند بعدها به‌دنبال کار در مراکزداده بروند.

آدام نترسول (Adam Nethersole) معاون رئیس کائو می‌گوید: «آگاهی عمومی دربارهٔ مراکزداده بسیار کم است و از آن‌ها چنان‌که باید قدردانی نمی‌شود. کار با کودکان در آکادمی کائو، آغاز فعالیت برای دست‌یافتن به این هدف است که آگاهی مردم دربارهٔ مراکزداده بیشتر بشود. می‌خواهیم کارکردهای مهم مرکزداده را نشان بدهیم و بگوییم طراحان و سازندگان و کسانی که مراکزداده را راه‌اندازی و از آن‌ها نگهداری می‌کنند، چه وظیفهٔ مهمی بر دوش دارند.»

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Kao Data teaches data centers at school

وبگاه باشگاه مراکزداده منتشرکنندهٔ مقالات و اخبار معتبر دربارهٔ صنعت مرکزداده و فناوری‌های آن.

مقاله:

ـ انتشار راهنمای دولت بریتانیا برای امنیت مرکزداده

ـ بهره‌گیری از راهکارهای نو برای کمک به بحران نیروی کار مرکزداده

ـ مراکزداده تا سال ۲۰۲۵ می‌باید ۳۰۰ هزار کارمند جدید پیدا کنند

ـ آموزش مهندسی مرکزداده

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *