اخبار

افتتاح پنجمین مرکزدادهٔ اکوئینیکس؛ بلندترین مرکزداده در سنگاپور

افتتاح پنجمین مرکزدادهٔ اکوئینیکس؛ بلندترین مرکز داده در سنگاپور
افتتاح پنجمین مرکزدادهٔ اکوئینیکس؛ بلندترین مرکزداده در سنگاپور

افتتاح پنجمین مرکزدادهٔ اکوئینیکس؛ بلندترین مرکزداده در سنگاپور

اکوئینیکس (Equinix) اعلام کرد پنجمین مرکزدادهٔ خود را در سنگاپور با سرمایه‌گذاری اولیهٔ ۱۴۴ میلیون دلار افتتاح کرده است. ساختمان SG5 در Tanjong Kling پیش‌تر به پارک مرکزدادهٔ سنگاپور معروف بود. با این تغییر این ساختمان بلندترین مرکزدادهٔ هاب (Hub) منطقه خواهد شد؛ دست‌کم تا وقتی که مرکزدادهٔ یک میلیارد دلاری ۱۱ طبقهٔ فیس‌بوک در سال ۲۰۲۲ آماده شود.

مرحلهٔ اول پروژهٔ SG5 IBX بیش از ۳٬۹۷۰ متر مربع فضای خدمات اشتراک مکانی (Colocation) و ۱٬۳۰۰ رک دارد. این مرکزداده در مرحلهٔ نهایی ۱۲٬۰۰۰ متر مربع فضای خدمات اشتراک مکانی و  ۵٬۰۰۰ رک خواهد داشت.

افتتاح پنجمین مرکز دادهٔ اکوئینیکس؛ بلندترین مرکزداده در سنگاپور
پنجمین مرکزداده اکوئینیکس در سنگاپور

مانند همهٔ تأسیسات اکوئینیکس در سنگاپور، SG5 نیز با فیبر تاریک (Dark Fibre) به‌شکل مستقیم به مراکزدادهٔ دیگر متصل است. این تأسیسات هدفمند با برآورده‌ساختن نیاز سازگاری زیست‌‌محیطیِ (Environmental Sustainability) زیرساخت‌های دیجیتال که در آینده آماده می‌شوند، کمک می‌کند تا شرکت‌‌ها بهبودپذیریِ دیجیتال بهتری داشته باشند.

پروژه SG5 همچنین در عملیات خود از آب بازیافتی استفاده می‌کند. این تأسیسات از فناوری اختصاصیِ سرمایش سطحی (Surface Cooling) استفاده می‌کند که «آرایهٔ خنک‌کنندهٔ اکوئینیکس» (Equinix Cooling Array) نام دارد. این فناوری برای پشتیبانی از مشتریان پرظرفیت است و هم‌زمان مصرف آب و برق را نیز کاهش می‌دهد. اکوئینیکس می‌گوید ۱۰۰ درصد مصرف انرژی‌اش در این شهر از سال ۲۰۲۰ تجدیدپذیر بوده است.

خانم یی می یانگ (Yee May Leong) مدیرعامل بخش آسیای جنوبی اکوئینیکس می‌‌گوید: «سنگاپور اکنون در جایگاه هاب منطقه برای مبادلات دیجیتال همچنان شکوفا می‌شود. شرکت‌های جهانی به سنگاپور به‌عنوان مکان اصلی برای ساختن زیرساخت دیجیتال خود نگاه می‌کنند. آن‌ها از اکوسیستم اینجا و خدمات ابری‌ای که دارد برای اطمینان از انعطاف‌پذیری (Resilience) و رشد و توسعه در سرتاسر آسیا و اقیانوسیه بهره می‌گیرند.»

وی همچنین می‌گوید: «سنگاپور که در راه تبدیل‌شدن به کشور هوشمند و در کارِ اجرای برنامهٔ ملی سازگارشدن با محیط زیست است، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی از تحول دیجیتال حمایت می‌کند؛ با این شرط که به تعهد فعالیت برای پایداری زیست‌محیطی پایبند باشند.»

نگرانی دربارهٔ تأثیرات انتشار کربن از مراکزدادهٔ سنگاپور موجب شده است برای جلوگیری از آن، برای مراکزدادهٔ جدید مهلت قانونی تا سال ۲۰۲۱ تعیین شود. SG5 آخرین مرکزداده بود که پیش از پایان مهلت قانونی آغازبه‌کار کرد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 – Equinix opens fifth data center in Singapore

خبرهای مرتبط با اکوئینیکس (Equinix):

ـ مراکزدادهٔ اکوئینیکس تا سال ۲۰۳۰: پنجاه درصد کاهش انتشار کربن و استفادهٔ بیشتر از انرژی تجدیدپذیر

ـ فیبر تاریک (Dark Fibre) در مرکزداده تازه‌تاسیس زایو (Zayo) در لندن

ـ کرونا باعث گرایش بازار سرمایه‌گذاری املاک آسیا به مرکزداده شده است

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *