اخبار مرکزداده

رتبه بندی کشورهای جهان از نظر ریسک ذخیره داده

امنیت ذخیره داده در کشورهای مختلف
امنیت ذخیره داده در کشورهای مختلف

با رشد سریع رایانش ابری ، کسب و کارها هر چه بیشتر به آن وابسته می شوند. این وابستگی با خطراتی نیز مواجه است. یکی از این خطرات، امنیت مراکز ذخیره داده ها می باشد. اینکه مرکز داده در کدام موقعیتها و کشورها قرار دارند و آیا این کشورها از امنیت اطلاعات بالایی برخوردار هستند باید مورد توجه قرار گیرد. شرکت Art Motion با بررسی داده های بیش از 3.5 ترلیون IP از 170 کشور جهان، گزارشی ارائه داده که کشورهای جهان را بر مبنای میزان امنیت ذخیره داده ها رتبه بندی نموده است.

بر مبنای رتبه بندی شرکت Art Motion ، کشور سویس امن ترین کشور جهان برای ذخیره اطلاعات می باشد. Art Motion یکی از شرکتهای تامین کننده مرکز داده مستقر در اروپا  می باشد. طبق ادعای Art Motion، این تحقیق بر مبنای اطلاعات گزارشات و بررسی های نهادهای معتبری چون سازمان ملل، سازمان شفافیت بین الملل (Transparency international)، مجمع جهانی اقتصاد (World economic forum)، سازمان جهانی کنترل ریسک (Control Risks) و  سازمان Global Intake بدست آمده است.

بر اساس این رتبه بندی سویس و سنگاپور به ترتیب در رده اول و دوم هستند. اکثر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی رتبه مناسبی دارند. در انتها نیز کشورهای جنگ زده ای چون افغانستان، سوریه، عراق و سومالی قرار دارند. فهرست 15کشور دارای خطر کمتر، به ترتیب در زیر آمده است :

  1. سویس (شاخص خطر داده  : 1.6%)
  2. سنگاپور (1.9%)
  3. ایسلند (2.3%)
  4. لوگزامبورگ (2.6%)
  5. هنگ کنگ (3.6%)
  6. تایوان (3.9%)
  7. اتریش (5.2%)
  8. نیوزیلند (5.2%)
  9. پرتقال (6.9%)
  10. دانمارک (7.6%)
  11. فنلاند (7.6%)
  12. لیتوانی (7.6)
  13. نروژ (7.9%)
  14. سوئد (7.9%)
  15. کره جنوبی (8.3%)
کشورهایی مثل کانادا، امارت، قطر، آلمان، استونی، اروگوئه، عمان و مجارستان با شاخص نزدیک به 10% در مکانهای بعدی هستند. آمریکا، انگلیس و فرانسه با شاخص حدودی 15% در رتبه های بعد از 20 قرار دارند. ایران بعد از کشورهایی چون چین، روسیه، ترکیه، هند، مکزیک و ترکمنستان در مکان بعد از 60 (با شاخص 44%) قرار دارد. اغلب کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده خاورمیانه در انتهای لیست قرار دارند. سومالی با شاخص 92% درانتهای جدول قرار دارد.

خلاصه ای از گزارش را در اینجا دانلود کنید.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *