اخبار شبکه اشیا مرکزداده مطالب ویژه

نگهداری پیش‌گیرانه و ضرورت استفاده آن در شهرهای هوشمند

نگهداری پیش گیرانه

هدف اصلی نگهداری پیش‌گیرانه مشخص نمودن زمانی احتمالی خرابی تجهیزات و همچنین زمانی مناسب تعمیر آنها می‌باشد. این تدبیر زمان نگهداری و تعمیر را پیش‌بینی نموده و بر طبق آن برنامه‌ای تهیه می‌نماید. نگهداری پیش‌گیرانه یک فرایند مقرون به صرفه و مبتنی بر زمان می‌باشد زیرا که وظایف تنها در زمان‌های محدود و خاصی  که نیاز به آنها باشد انجام می‌شوند.

کلید اصلی نگهداری پیش‌گیرانه ”اطلاعات درست در زمان درست“ می باشد. این تدبیر دربر دارنده امتیازاتی زیر می باشد:

  • افزایش زمان عمر تجهیزات‏
  • بالا رفتن ایمنی کارخانه یا مجموعه ‏
  • امکان کمتر وقوع اتفاقات با تاثیر منفی بر روی محیط زیست‏
  • بکارگیری از تمامی قطعات یدکی با بازده کامل
  • و غیره ..

چالش‌های شهر هوشمند با استفاده از نگهداری پیش‌گیرانه کاهش خواهد یافت زیرا که به صنایع مختلف این امکان را می‌دهد که مشکلات را قبل از آنکه تبدیل به یک شکست یا خرابی بزرگ شوند بتوانند مرتفع کنند. این موضوع باعث اطمینان از افزایش قابلیت پیش‌بینی خرابی و همچین عدم ایجاد خرابی در تمامی ساختمانهای هوشمند شهر شود.

از آنجا که مفهوم IIOT امروزه در بسیاری از صنایع به کار گرفته می‌شود پس می‌باید به کارکنان آموزش‌های لازم در مورد جنبه‌های مختلف این فناوری داد تا آنها بتوانند تعامل مناسبتری با ماشین برقرار کرده و در نتیجه از این طریق بتوان از تمامی سرمایه های مجموعه  به صورت بهینه استفاده نمود.

استفاده از نگهداری پیش‌گیرانه بر IIOT تاثیر مطلوب فراوانی می‌گزارد. این راه‌کار باعث کاهش زمان خرابی‏، بهره‌وری بیشتر در تولید و استفاده بهینه از منابع می گردد.

همانطور که بیان شد با استفاده از نگهداری پیش‌گیرانه می‌توان مطمئن شد که از تجهیزات به موقع و با بازده بالا استفاده می‌شود. به عنوان نمونه اگر شما بدانید که ماشین یا هر وسیله دیگر  در یک مجموعه در زمان مقرر قادر به انجام کار مشخص نمی‌باشد. شما می‌باید این حالت را پیشاپیش پیش‌بینی نموده و در نتیجه به عنوان یک راه‌کار شما می‌باید حجم کاری را کاهش داده که به صورت خودکار باعث کاهش حجم کار ماشین مورد نظر می‌شود. حال ماشین مورد نظر  در تمامی زمان‌ها با بازده بالا میزان کار کاهش یافته جدید را انجام می‌دهد. این راه‌کار باعث می‌شود استفاده از منابع و انرژی کاملا بهینه شود.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *