اخبار تماشاخانه مطالب ویژه

المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ: فناوری‌های نوین IT

علاوه بر مسابقات هیجان‌انگیز زمستانی همچون اسکی و اسکیت و اسنوبرد و دیگر ورزش‌های چشم‌نواز برفی، المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ نمایشگاهی از فناوری‌های جدید فاوا (IT) است.

آب‌وهوای المپیک: به‌شدت ابری
شرکت فرانسوی آتوس (Atos) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری اطلاعات در اروپا است. این شرکت از سال 2001 در بخش فاوا شریک بازی‌های المپیک و پارالمیپک بوده است. پس از پایان بازی‌های زمستانی 2014 وب‌سایت ComputerWeekly.com گزارش داد که شرکت آتوس می‌خواهد در المپیک بعدی (2018 پیونگ‌چانگ) پیشرفت‌های بزرگی در استفاده از فضای ابری به‌وجود آورد و تمامی عملکردهای سیستم‌های مهم فاوا را بر روی ابر اجرا کند.

در گردهمایی‌های ورزشی بزرگی همچون المپیک بی‌شک وجود ساختمانی برای ایجاد مرکزداده‌ی موقت ضروری است. به‌گزارش ComputerWeekly.com شرکت آتوس به‌شکل سنتی می‌بایست در هر المپیکی برای مدیریت فاوای مسابقات یک سیستم جدید بسازد. اکنون آتوس به‌تجربه‌ی جدیدی دست زده است؛ آن‌ها سیستم را یک بار ساخته‌اند و سپس همه‌ی آن را به روی ابر برده‌اند.

 

سیستم آتوس همه‌ی برنامه‌هایی را که در برگزاری بازی‌ها نیاز است همچون مدیریت و شناسایی افراد اجرا می‌کند و نتایج را به‌سرعت یعنی در 0٫3 ثانیه از 12 سالن برگزاری بازی‌ها می‌گیرد و در اختیار رسانه قرار می‌دهد.

اینترنت 5G تجربه‌ی جدیدی از تماشای المپیک فراهم می‌کند
تنها آتوس نبوده که فناورهای نوآورانه‌اش را به المپیک زمستانی 2018 آورده است. اینتل نیز که با کمیته‌ی بین‌المللی المپیک همکاری می‌کند در این رویداد فناوری‌های بسیاری ارائه داده است؛ از جمله آماده‌سازی بستر برای اینترنت 5G، واقعیت مجازی (VR)، توسعه‌ی تصویر 3D و ویدئوی 360 درجه، سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، حتی پهبادها.

اینترنت 5G که در این المپیک با آن بسیار کار شده است، استفاده از برنامه‌های ویدئوی 360 درجه و واقعیت مجازی را که نیاز به پهنای باند بالایی دارند‏ ممکن خواهد ساخت.

 

تماشاچیان بازی‌های زمستانی با استفاده از این فناوری‌ها می‌توانند تجربه‌ی بسیار جدیدی از تماشای بازی‌ها داشته باشند که به آینده تعلق دارد. دوربین‌های واقعیت مجازی که بر روی کلاه ورزشکاران و تجهیزات ورزشی اینترنت اشیاء (IoT) نصب شده است به بینندگان امکان می‌دهد همان تجربه‌ای را داشته باشند که خود اسکی‌بازان در سراشیبی مسابقه‌ی پرش یا سورتمه دارند.

واقعیت مجازی زنده
شبکه‌ی NBC نیز در این رویداد ورزشی برای بینندگان خود در آمریکا نوآوری جدیدی عرضه کرده است. این تلویزیون بازی‌های المپیک زمستانی 2018 را به‌شکل زنده با محتوای واقعیت مجازی (VR) نمایش می‌دهد. به‌گفته‌ی وب‌سایت variety.com برای اولین بار است که در آمریکا چنین امکانی در اختیار بییندگان قرار می‌گیرد.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *