اخبار رویدادهای صنعت مرکزداده مرکزداده مطالب ویژه

چهار گزینه مختلف برای بهسازی مرکز داده

data center modernization

می توان گفت هر مرکز داده دارای مشخصه های اختصاصی خود بوده و در نتیجه بهسازی هر کدام از آنها متفاوت از یکدیگر می باشد. علاوه بر تفاوت در مشخصه های مرکز داده، وجود تفاوت در شرایط کسب وکارها و همچنین موقعیت شرکت های صاحیب مرکز داده، باعث می شود که روش های مختلفی برای بهسازی مرکز داده در پیش گرفته شود.

از طرف دیگر بهسازی مرکز داده معمولا با اهداف مشترکی از جمله بالار فتن کارایی و بازده مرکز داده انجام می شود که البته صاحبان مرکز داده سعی دارند این بهسازی با هزینه کمتری صورت گیرد. به طور کلی می توان فرآیند بهسازی مرکز داده را در 4راهبرد زیر خلاصه نمود. توضیحات  بیشتر در این مورد در مقالات بعدی ذکر خواهد شد.

  • تعمیرات سریع : با داشتن بودجه ناچیز، تنها می توان به برخی از تعمیرات سریع و کم هزینه دست زد. تعمیراتی همچون یکپارچه کردن و تقویت فیزیکی تجهیزات مورد استفاده کنونی، افزایش کارایی دریچه های هوا یا انجام تمرینات نگهداری و تعمیر، با بودجه کم مکان پذیر است. هدف از این اقدامات خرید زمان برای موقعی است که امکان ارتقاء و پیشرفت بیشتر برای مرکز داده مهیا شود.
data center airflow

 

  • ارتقاء هسته اصلی مرکزداده موجود : سیستم های مرکزی فرسوده باعث کاهش قابلیت دسترسی مرکزداده ، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و همچنین پایین آمدن بازده کل مرکز داده می شوند. امروزه با وجود سیستم های سرمایش و قدرت ماژولار امکان ارتقاء مرکز داده به راحتی و با سرعت زیاد مهیا می باشد. این قبیل اقدامات باعث اضافه شدن ظرفیت های جدید به مرکز داده خواهد شد.
data center modernization

 

  • ساخت یک مرکز داده جدید : این راهکار بیشترین هزینه را برای مالکان کسب و کارخواهد داشت. اگر که عمر پیش بینی شده برای تجهیزات و طراحی مرکز داده جدید بیشتر از 5 سال باشد، ساخت مرکز داده جدید با استاندارهای نو تاثیر بسیاری بر روند کسب و کار می گذارد.
data center modernization

 

  • برون سپاری به مراکزداده اشتراکی یا روی ابر : شرکت هایی که با صرف هزینه های کلان برای ساخت مرکز داده مخالف می باشند ترجیح می دهند که از مدل اجاره در مرکز داده های اشتراکی استفاده کنند. البته در بلندمدت هزینه های ساخت مرکزداده با هزینه های اجاره مرکز داده اشتراکی برابری خواهد نمود.

از بین این چهار راهکار  برای بهسازی مرکز داده، صاحبان کسب و کار با توجه به شرایط می توانند بهترین راهکار را برای تثبیت وگسترش کسب وکار خود انتخاب کنند. البته باید توجه داشت که می توان از راهکاری ترکیبی از دو یا چند مورد بیانشدهدر بالانیز استفاده نمود.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *