اخبار

تبادل سرمایش و گرمایش میان مرکزدادهٔ مخابراتی و خانه‌های شهرک مسکونی

تبادل سرمایش و گرمایش میان مرکز داده مخابراتی و خانه‌های شهرک مسکونی
تبادل سرمایش و گرمایش میان مرکزدادهٔ مخابراتی و خانه‌های شهرک مسکونی

تبادل سرمایش و گرمایش میان مرکزدادهٔ مخابراتی و خانه‌های شهرک مسکونی

شرکت مخابراتی هلندی VodafoneZiggo با تأسیسات مرکزدادهٔ خود به یک طرح گرمایش منطقه‌ای می‌پیوندد. در این طرح قرار است بیش از ۷۰۰ خانه در شهر تیلبورخ (Tilburg) گرم شوند. خانه‌ها را در محل سابق کارخانهٔ بیسکوئیت اسماریوس (Smarius) می‌سازند.طرح اقتصاد چرخشی برای گرم‌کردن منطقهٔ مسکونی با مرکز داده

شرکت مخابراتی می‌گوید با توسعه‌دهندهٔ املاک و مستغلات محلیِ SDK Vastgoed شراکت می‌کند تا برای منطقهٔ مسکونی جدید اسماریوسکاده (Smariuskade)، سیستم انرژی سازگار با محیط زیست (Sustainable) راه بیندازند. در این طرحِ اقتصاد چرخشی (Circular Industry)، گرمای تأسیسات با سیال به خانه‌ها می‌رود تا در گرمایش به کار رود؛ سپس سرد می‌شود و بازمی‌گردد تا تجهیزات مرکزداده را خنک کند.

یکی از کارمندان SDK Vastgoed می‌گوید: «ما با همکاری شرکت مخابراتی VodafoneZiggo تلاش می‌کنیم در توسعهٔ این منطقهٔ مسکونی، برای محیط زندگی به‌ویژه برای کودکان آسایش فراهم کنیم.»

مدیر شبکهٔ ثابت (Fixed Network) شرکت VodafoneZiggo می‌گوید: «در این همکاری، هم انرژی بهینه‌تر مصرف می‌شود و هم محیط برای مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند آرام‌تر است. زیرا دیگر نیازی نیست هواکش‌های پرصدای سیستم سرمایش در روی سقف تأسیسات مرکزداده روشن باشند.» کار ساخت‌وساز این پروژه اول‌های سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

VodafoneZiggo data center to heat new residential development in Tilburg, the Netherlands

خبرهای مرتبط:

ـ مرکزداده در اقتصاد چرخشی: انتقال گرما برای پرورش ماهی و کشاورزی گلخانه‌ای

ـ هم‌زیستی مرکزداده و تصفیه‌خانهٔ فاضلاب برای کاهش هدررفت

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *