اخبار

تأمین انرژی برای استخراج رمزارز و مرکزدادهٔ پربازده از گازی که دکل استخراج می‌سوزاند

تأمین انرژی برای استخراج رمزارز و مرکز داده پربازده از گازی که دکل استخراج می‌سوزاند
تأمین انرژی برای استخراج رمزارز و مرکزدادهٔ پربازده از گازی که دکل استخراج می‌سوزاند

تأمین انرژی برای استخراج رمزارز و مرکزدادهٔ پربازده از گازی که دکل استخراج می‌سوزاند

تأمین انرژی برای استخراج رمزارز و مرکز داده پربازده از گازی که دکل استخراج می‌سوزاند

شراکت Allied-Rive (الاید انرژی Allied Energy و ریور انرژی River Energy) که چاه نفت دارد با شرکت انرهش (Enerhash) که در حوزهٔ استخراج رمزارز کار می‌کند، تفاهم‌نامه (MoU) امضا کرده‌اند. موضوع تفاهم‌نامه همکاری برای راه‌اندازیِ استخراج رمزارز در زیرساخت استخراج گاز است. آن‌ها می‌خواهند برای استخراج بیت‌کوین و راه‌اندازی مرکزدادهٔ پربازده، راهکارهای ویژه‌ای را امکان‌سنجی و تجزیه‌وتحلیل کنند؛ روش‌هایی که انرژی را از منابع گازی‌ای که در میادین استخراج هدر می‌روند به دست آورد.

چندین شرکت در صنعت سوخت فسیلی هم‌اکنون برای تأمین انرژیِ مراکزدادهٔ کانتینری مستقر در محوطهٔ چاه‌ها، از گازی استفاده می‌کنند که به‌شکل معمول سرِ دکل‌ها زبانه می‌کشد. استفاده‌کنندگان از این روش می‌گویند این انرژی سازگار با محیط زیست و بلکه تجدیدپذیر است؛ زیرا ذخیره‌کردن این گازها اقتصادی نیست و اگر این استفاده نباشد، با سوختن در سر دکل‌ها به هدر می‌روند.

شرکت نروژی Earth Wind & Power، گازپروم (Gazprom) روسیه، شرکت تگزاسی White Rock، همچنین شرکت Crusoe در جنوب ایالات متحده با این روش کار کرده‌اند. آن‌ها استدلال می‌آورند که سوزاندن گاز در ژنراتور بهینه‌مصرف‌تر است و متان نسوختهٔ کمتری آزاد می‌کند. این استفاده از گازهایی که بی‌فایده می‌سوزند، افزون بر استفاده در صنعت مرکزداده، درآمدی برای استخراج صنعت سوخت فسیلی دارد که آن را سودآورتر می‌کند.

شرکت الاید انرژی (Allied Energy)

پایهٔ پروژهٔ اولیه در همکاری «الاید ـ ریور» (Allied-Rive) و انرهش (Enerhash)، راه‌اندازی مرکزداده و تجهیزات تولید برق در آن میادین استخراجی است که گاز طبیعی هدر می‌دهند. با این کار می‌خواهند جذب کربن و سیستم کنترل انتشار کربن را در چهارچوب پروژهٔ تحقیق و توسعه (R&D) دربیاورند.

کانتینر ۲۰ فوتی دیتاباکس (Databox) شرکت انرهش (Enerhash) برای استخراج رمزارز
دیتاباکس (Databox)

انرهش (Enerhash) برای استخراج رمزارز، کانتینر ۲۰ فوتی‌ای دارد با نام دیتاباکس (Databox) که مساحت آن ۲۵ متر مربع و ظرفیتش ۰٫۴۱ مگاوات است. شرکت اَلاید انرژی (Allied Energy) نیز که در حوزهٔ توسعهٔ انرژی و تولید نفت و گاز کار می‌کند و ذخایر را از سرتاسر ایالات متحده به دست می‌آورد، در بازسازی‌کردن تأسیسات چاه‌های موجود تخصص دارد.

پروژهٔ اولیهٔ ۱ مگاواتی اجرای مرحلهٔ اول پروژهٔ ۲۰ مگاواتی است. دو شرکت همکاری خواهند کرد تا گسترهٔ عملیات (Operational Footprint) را به ۱۰۰ مگاوات برسانند. آن‌ها برای چیدمان مرکزداده و زیرساخت تولید برق در تأسیسات تصفیهٔ گاز، کار طراحی و مهندسی خواهند کرد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 – Allied Energy signs MoU with Enerhash for flare gas crypto mining

خبرهای مرتبط:

ـ فناوری DFM: برپا کردن مرکزدادهٔ کانتینری با انرژی شعلهٔ دکل چاه نفت

ـ راه‌اندازی مرکزدادهٔ HPC با برق تولیدشده از زبانهٔ آتش دکل استخراج نفت و گاز

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *