اخبار

منبع تغذیهٔ جدید xFusion: پیشتاز شاخص «وات بر حجم فیزیکی رک»

منبع تغذیهٔ جدید xFusion: پیشتاز شاخص وات بر حجم فیزیکی رک مرکز داده
منبع تغذیهٔ جدید xFusion: پیشتاز شاخص وات بر حجم فیزیکی رک مرکزداده

منبع تغذیهٔ جدید xFusion: پیشتاز شاخص «وات بر حجم فیزیکی رک»

دو شرکت xFusion و GaN Systems با همکاری یکدیگر منبع تغذیه‌ای ساخته‌اند که بهترین شاخص «وات بر حجم فیزیکی رک» را در میان منابع تغذیهٔ مرکزداده (PSU) دارد.

منبع تغذیهٔ جدید xFusion: پیشتاز شاخص وات بر حجم فیزیکی رک مرکز داده

شرکت xFusion برای دست‌یافتن به منبع تغذیهٔ ۱۰۰ وات بر اینج مربعی، از تراشهٔ نیترید گالیوم (Gallium Nitride) شرکت GaN Systems استفاده کرده است. این منبع تغذیهٔ ۳ کیلوواتی که ۹۶ درصد بهره‌وری (Efficiency) دارد، از گواهی‌نامهٔ 80 Plus امتیاز تیتانیوم گرفته است. استفاده از آن به مرکزداده امکان می‌دهد درآمدش را بیشتر کند و از کاهش هزینهٔ عملیاتی و ردپای کربن خود بکاهد.

ابعاد این منبع تغذیه ۶۸ × ۱۸۳ × ۴۰٫۵ میلی‌متر است که برای افزایش بهره‌‌وری می‌توان آن را در کیت رک‌پایهٔ مرکزداده کار گذاشت. این محصولِ ۱۲ ولت، چند ورودی انتخابی دارد. محصول شرکت GaN Systems در مقایسه با محصولات شرکت‌های دیگر ظرفیت توان بیشتری دارد چنانکه به دو برابر PSUهای سنتی می‌رسد، اندازهٔ آن کوچک‌تر است، همچنین نسبت به ترانزیستورهای ماسفت (MOSFET) سنتی هدررفت توان کمتری دارد.

شرکت‌هایی که منبع تغذیهٔ خود را با راهکار GaN Systems طراحی می‌کنند، دو برابر PSUهای قدیمی ظرفیت توان به دست می‌آورند، به ظرفیت توان ۱۰۰ وات بر اینج مکعب با بهره‌وری بیش از ۹۶ درصد می‌رسند، اندازهٔ PSUشان نصف اندازهٔ معمول و هدررفتش نصف منابع تغذیهٔ مبتنی بر سیلیکون است.

منبع تغذیهٔ جدید xFusion: پیشتاز شاخص وات بر حجم فیزیکی رک مرکز داده

جیم ویتم (Jim Witham) مدیرعامل GaN Systems می‌گوید: «بهره‌بردارانی که از نیمه‌هادی‌های قدرتمند ما در منابع تغذیهٔ‌شان بهره می‌برند، می‌بینند که ظرفیت توان PSUهایشان پیوسته افزایش می‌یابد: از ۴۵ وات بر اینج مکعب به ۶۳ به ۸۲ و سپس به ۱۰۰ وات بر اینج مکعب. با چنین پیشرفتِ ظرفیت و بهبود بهره‌وری‌ای، ارزش این فناوری ما انکارناپذیر است. ازاین‌رو به‌زودی خواهیم دید که شرکت‌های تولیدکنندهٔ منابع تغذیه، هرچه بیشتر به این راهکار رو خواهند آورد.»

بهره‌گیری از این فناوری در منبع تغذیهٔ مرکزداده روزبه‌روز بیشتر می‌شود. GaN Systems ادعا می‌کند به‌روزکردن تنها ۱۰ رک سرور با این PSUها، ۳ میلیون دلار به بهره‌بردار مرکزداده نفع می‌رساند. چنین تغییری هزینه را کاهش می‌دهد و از انتشار دی‌اکسید کربن تأسیسات به‌مقدار ۱۰۰ تن در سال می‌کاهد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

 – xFusion uses GaN Systems transistors for high density data center PSU

مطلب مرتبط:

ـ فناوری PowerExchanger برای به‌‌اشتراک‌گذاشتن انرژی باتری UPS با شبکهٔ برق ناپایدار مرکزداده

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *