مرکزداده مقاله‌ها

سه راه برای تضمین موفقیت پروژه مدرن سازی منبع تغذیه اضطراری

به عنوان بخشی از روتین نگهداری سالانه UPS تان (منبع تغذیه اضطراری)، می توانید UPS هایی را پیدا کنید که قابلیت به روزرسانی را حالا چه به وسیله بروز رسانی میان افزار (firmware update) یا تعویض برخی اجزای خاص یا تعویض با مدل های جدید، داشته باشند. در این مطلب، من برخی روش های اصلی را برای تضمین یک پروژه مدرن سازی موفق (UPS (Uninterruptible Power Supply در مرکز داده را ارائه می کنم.

اجرای ارزیابی نیازهای UPS

اولین کار ارزیابی احتیاجات کنونی و آینده UPS تان است. به طور کلی، شما باید UPS های خود را به طور مناسبی برآورد کنید تا آنها بتوانند عرضه کننده run time کافی برای بارهایی باشند که باید تحت حفاظت قرار گیرند. در بسیاری از موارد، شرکت ها UPS ها را نصب می کنند و جای زیادی برای توسعه باقی می گذارند. این توسعه نباید هیچ وقت رخ دهد زیرا اکنون UPS ای دارید که بازدهی خوبی ندارد. مصرف انرژی UPS های قدیمی هنگامی که بار زیادی روی آنها نباشد، در مقایسه با کارکردشان به صرفه نیست. همانند سیستم های 2N که عملا بار زیادی را نمی توان روی آنها گذاشت. این عدم کارایی موجب ضرر مالی می شود. UPS های جدید کارایی بالایی را با بارهای کم دارند. این موردی است که در هنگام ارزیابی خرید یک UPS جدید باید به آن توجه کرد.

همچنین در نظر بگیرید که نیازهای شما به چه میزان تغییر کرده اند یا در آینده تغییر خواهند کرد. با مجازی سازی بیشتر سرور ها توسط شرکت ها و انتقال بارهای IT بر روی ابرها و مهاجرت به زیرساخت همگرا، شرکت ها به میزان زیادی میزان زیرساخت IT که باید تحت محافظت قرار گیرد را کاهش می دهند.

کاملا محتمل است که بتوانید UPS های موجود خود را با دستگاه های کوچکتر معاوضه کنید، یعنی این تعویض خرج چندانی نخواهد داشت و شما در هزینه عملیات در حال انجام، صرفه جویی خواهید کرد.

 

تعویض یا احیای مجدد

همچنین ممکن است که به جای تعویض UPS ها، بتوانید آنها را احیا یا مدرنیزه کنید.

در برخی موارد، تصمیم بستگی به خود شما دارد. اگر پشتیبانی تولید کننده تجهیزات تمام شده است یا لوازم یدکی قابل دسترس نیستند، انتخاب کمی دارید و می بایست برای تعویض دستگاه ها اقدام کنید. در موارد دیگر، UPS ممکن است نیاز به نگهداری زیادی داشته باشد که صرف پول برای آن منطقی نیست. یا شاید UPS دیگر الزامات عملکردی لازم را ندارد بدین معنی که نمی تواند بارهای IT لازم را پشتیبانی کند.

از طرف دیگر، در بسیاری موارد، شما می تواند یک UPS را با تعویض اجزای خاصی که استهلاک آنها زمان زیادی می برد، دوباره احیا کنید و UPS خود را به سطح عملکرد بالا بازگردانید. شکل 1 نشان دهنده اجزای گوناگونی که قابل تعویض اند حداقل در UPS های نسبتا مدرنی که در 10 ساله گذشته تولید شده اند، هست. رایج ترین المان ها شامل موارد زیر هستند:

  •  باتری ها : به طور عادی هر 3 تا 5 سال تحت شرایط عملیاتی که دارند مثل نرمال یا در صورت قرارگیری در محیط های بیش از حد گرم، سرد، مرطوب یا کثیف باید تعویض شوند.
  • خازن های DC : بازرسی چشمی یا آنالیز حرارتی روبشی می تواند هرگونه مشکلی را شناسایی کند.
  • فن ها : به خصوص در UPS هایی که تکنولوژی تبدیل دوبل را به کار می گیرند که نیازمند فن با کارکرد بیشتر هستند؛ دمای زیاد یا تغییر صدا نشان دهنده عدم کارکرد درست فن است.

UPS-Service-Life-Chart

 

یک همکار خوب پیدا کنید

ممکن است که هرگونه ارزیابی شرح داده شده در بالا، ورای حیطه سازمان IT شما باشد. یا شما زمان رسیدگی به تمام نیازهای مورد نظر را نداشته باشید.

در هر کدام از این دو حالت یا تنها برای آرامش ذهن خودتان، می توانید همکار خوب پیدا کنید. در حالت ایده آل، کسی را نیاز دارید که کل تجهیزات الکتریکی شما را ارزیابی کند و درباره مسائل گوناگون گفته شده در بالا، توصیه هایی را به شما بکند.

دنبال کسی باشید که بتواند با چیزهایی که دارید کار کند، مثلا اجزای مختلف را بین UPS ها در صورت ممکن تعویض کند. همکار شما باید به دنبال کاری برای قطعی ها موجود و سیم کشی های باشد و آنها را ارزیابی کند تا حداقل الزامات UPS تضمین شود.

با این وجود، اگر تصمیم گرفتید خودتان این کار را انجام دهید، به اندازه لازم مراقب UPS هایتان باشید و مواردی که دیگر کارایی لازم را ندارند، تعویض یا بروز رسانی کنید.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *