اخبار

فیبر تاریک (Dark Fibre) در مرکزداده تازه‌تاسیس زایو (Zayo) در لندن

فیبر تاریک (Dark Fibre) در مرکز داده تازه‌تأسیس زایو (Zayo) در لندن
فیبر تاریک (Dark Fibre) در مرکزدادهٔ تازه‌تأسیس زایو (Zayo) در لندن

فیبر تاریک (Dark Fibre) در مرکزدادهٔ تازه‌تأسیس زایو (Zayo) در لندن

شرکت مرکزدادهٔ Netwise بریتانیا که مالک گروه زایو (Zayo Group) نیز هست، به مرکزداده جدیدش در شرق لندن (NLE) متصل می‌شود.

فیبر تاریک (Dark Fibre) در مرکز داده تازه‌تأسیس زایو (Zayo) در لندن
مرکزدادهٔ تازه‌تأسیس زایو

تأسیسات جدید ۱٬۲۰۷٫۷ متر مربعی این شرکت برای راه‌اندازی در ژوئیه ۲۰۲۱ آماده شده است. این مرکزداده نزدیک به فرودگاه London City در شرق لندن است.

شرکت می‌گوید ۱۰۰ درصد برق این تأسیسات ۱٫۵ مگاواتی جدید، از انرژی تجدیدپذیر فراهم می‌شود و پیش‌بینی می‌کند که بهره‌وری مصرف انرژی (PUE) آن ۱٫۰۵ باشد. البته این عدد از ظرفیت طراحی به دست آمده است نه سالانه. سیستم سرمایش این تاسیسات نیز از روش تبخیری بهره می‌برد.

زایو مسیرهای گوناگون فیبر تاریک (Dark Fibre) را تا تأسیسات جدید کشیده است و اتصال را به ورودی‌های اصلی مرکزدادهٔ Netwise در مرکزدادهٔ Telehouse North و مرکزدادهٔ Equinix LD8 رسانده است.

مت سیتن (Matt Seaton) مدیر ارشد Netwise می‌گوید: «چند وقتی هست که ما از زایو برای برقرار کردن لینک‌های پرظرفیت به دیگر مکان‌های شبکهٔ خود استفاده می‌کنیم؛ ازاین‌رو این تکاملی است طبیعی از روابط رشد یابنده. متنوع‌بودن گزینه‌های مسیر، برای مرکزدادهٔ جدیدمان در شرق لندن، اتصال انعطاف‌پذیر با بقیۀ شبکه‌های‌مان فراهم خواهد کرد.»

یانیک لِبویر (Yannick Leboyer) از مدیران زایو می‌گوید: «جدیدترین همکاری با Netwise این امکان را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم در هاب (hub) اصلی اروپا، تقاضای روزافزون را برای راهکارهای اتصال برآورده سازیم. همچنین شبکهٔ فیبر بی‌مانندِ ما که کمترین کندی شبکهٔ (Low Latency) را دارد، اتصالاتی عالی برای ارائه‌دهندگان خدمات در بریتانیا و سراسر اروپا فراهم می‌کند.»

تأسیسات این شرکت اکنون در مرکز شهر لندن نزدیک به ایستگاه متروی برموندزی (Bermondsey) است؛ به‌مساحت ۱٬۰۲۲ متر مربع که در دو سالن داده ۵۵۷٫۵ متر مربع فضای خالی دارد.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

ـ Netwise close to opening new London data center, Zayo will provide dark fiber into facility

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *