اخبار انتخاب سردبیر بازار مرکزداده (Data Center Market)

تاثیر دورکاری ناشی از همه‌گیری کرونا بر مدیریت مرکزداده

تاثیر دورکاری ناشی از همه‌گیری کرونا بر مدیریت مرکز داده
تاثیر دورکاری ناشی از همه‌گیری کرونا بر مدیریت مرکزداده

تاثیر دورکاری ناشی از همه‌گیری کرونا بر مدیریت مرکزداده

مدیران مرکزداده اکنون هرچه بیشتر یاد گرفته‌اند که تاسیسات خود را با کمترین حضور کارکنان اداره کنند. نظرسنجی سایت FactilesNet ـ[1] نشان می‌دهد بروز این رفتار ۷۰ درصد متأثر از همه‌گیری کرونا بوده است.

گزینهٔ دورکاری به انتخاب‌های کارکنان اضافه شده، روزهای کاری بیش از اندازه شلوغ است، تعداد کارمندان در محل کم شده‌اند. این وضعیت زنگ هشدار را برای مدیران به صدا درمی‌آورد.

مهم‌ترین دلیل ازکارافتادگیِ پیش‌بینی‌نشده که به‌شکل گسترده مشاهده می‌شود، خطای انسانی است. کمتربودن تعداد کارکنان حاضر در تاسیسات، ریسک را بیشتر می‌کند و خطراتی را پیش می‌آورد همچون دور از چشم ماندن علائم اولیهٔ مشکلات و در هنگام رسیدگی به کارهای عجله‌ای، رخ‌دادن اشتباه و ناتوانی از نظارت دقیق.

این مشکل به‌ویژه در وضعیت اضطراری بدتر می‌شود، یا اگر مرکزداده در موقعیت آسیب‌پذیر با کارکنان کم‌تجربه‌تر اداره شود. در هر دو حالت می‌توان ریسک ازکارافتادگی را با آموزش‌های تکمیلی کاهش داد.

تاثیر دورکاری ناشی از همه‌گیری کرونا بر مدیریت مرکز داده
پیش‌نیازهای دورکاری باید برای کارکنان مرکزداده فراهم باشد.

خطر دیگر این است که برق تجهیزات قطع شود. اگر تغییر مدیریت کارمندان موجب بشود کارکنان ساعت‌های کمتری در محل تاسیسات باشند، مدیر تاسیسات باید مطمئن شود تعمیر و نگهداریِ پیشگیرانه برای تجهیزات ضروری و سرمایش فراهم است.

دورکاری کارکنان مرکزداده پیش‌نیازهایی نیز دارد. مدیران تاسیسات باید مطمئن شوند کارمندانی که می‌خواهند از منزل کار کنند، از فناوری لازم و اتصال‌به‌شبکهٔ مناسب برخوردارند و برای دورکاری آموزش دیده‌اند.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Facilitiesnet: Impact of COVID-19 On Data Center Facility Staffing

[1] این نظرسنجی در ماه مارس و آوریل و مه سال ۲۰۲۰ و در روزهای ابتدایی تغییرات ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ انجام شده است.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *