اخبار شبکه اشیا مطالب ویژه نقد و بررسی

افزایش رضایت مندی بیماران، متضمن تداوم کسب و کار بیمارستان ها

Schneider Electric - Smart Hospital

بر طبق گزارش “سازمان جهانی بهداشت“، در سال 2050 تقریبا یک سوم جمعیت جهان بالای 60 سال سن خواهند داشت. یکی از بدیهی ترین نتایج این آمار، نیاز هر چه بیشتر به بیمارستان ها است. از طرف دیگر آنچه مسلم می باشد بیمارستان ها می باید هر ساله سطح کیفی خدمات خود را نیز افزایش دهند. در نتیجه در افق 2050 مراکز بهداشتی و درمانی، با چالش ارائه سطح کیفی خدمات بالاتر به بیماران بیشتر، برای کسب رضایت آنها مواجه هستند.

بر طبق نظر کارشناسان، میزان رضایت بیمارن به محیط اطراف بیمار بستگی شدیدی دارد. محیط بیمارستان از برخوردهای انسانی ( دکترها، پرستارها، کارمندان، بیمارها و ملاقات کنندگان) و عناصر زیرساخت فیزیکی مانند نور، سطح صدا، دما، کیفیت هوا، معماری و ….تشکیل شده است. همیشه می باید یک نکته را مورد توجه قرار داد که در اغلب اوقات، هر گونه بر هم خوردن آرامش محیط درمانی، از نظر بیمار، بسیار بزرگ به نظر می آید و باعث ایجاد استرس در بین وی و اطرافیان وی خواهد شد.

کنترل محیط و ایجاد سطح جدیدی از ارتباطات

بسیاری از پارمترهایی که یاعث می شود یک بیمارستان درای یک محیط بیماردوست گردد را می توان با دستگاه هایی اندازه گیری نمود. ابزارهای گسترده ای مانند سیستم های مدیریت ساختمان و شبکه اینترنت اشیا به محیطهای بیمارستانی اجازه می دهند که بیشتر قابل تنظیم باشند. در این بیمارستان های هوشمند، امکان بررسی و کنترل در سطح کلی بیمارستان تا کنترل شخصی اتاق هر کدام از بیماران وجود دارد.  مطمئنا با این شیوه راحتی و رضایت بیماران افزایش خواهد یافت.

انواع سنسورهایی که در اتاق های  بیمارستان وجود دارد اطلاعات مناسبی از میزان راحتی، امنیت و اتلاف انرژی را جمع آوری می کند. سپس نرم افزار ها تحلیل ساختمان، این داده های خام را تحلیل نموده و با ارائه راهکارهای مناسب، باعث بهبود بازده انرژی مجموعه و همچنین افزایش رضایت مشتریان خواهد شد.

تمامی این فناوری های دیجیتالی که باعث افزایش میزان راحتی بیماران می شوند، وابسته به سیستم های فیزیکی می باشند که به صورت مداوام فعال و در دسترس هستند. این فعال بودن همیشگی و میزان دسترسی بالا ، بسیار برای بهداشت و امنیت بیمارستان و همچینین رضایت بیماران لازم و ضروری می باشد.

دیجیتالیزه شده، هم چینن نحوه مدیریریت و خدمات درمانی در بیمارستان ها را نیز تغییر داده است. به عنوان نمونه در یک بیمارستان محلی، گروه پزشکی مستقر در بیمارستان قادر به حل یک مشکل خاص نمی باشند در اینصورت یک متخصصی که صدها کیلوتر دورتر در یک شهر بزرگ قرار دارد می تواند به گروه اضافه شده و در پیدا کردن راه حل به آنها کمک کند.

در اینجا متخصص به مدد از فناوری های ارتباطاتی نوین می تواند به صورت مجازی از طریق دستگاههای تصویر برداری تشخیصی که به اینرنت وصل می باشند،  بیمار را معاینه و بررسی نموده و بر نحوه انجام درست مداوا نظارت کند.

Schneider Electric – Smart Hospital

برای این سطح از ارتباطات گسترده به منظور انجام مناسب کار، می باید تمامی حلقه های زنجیره، هماهنگی بی نظیری با یکدیگر داشته باشند.  یکی از مهمترین عوامل ایجاد این هماهنگی وجود زیرساخت قدرت و ارتباطی مناسب است. اگر هر ارتباط و یا هر سیمی به هر دلیل قطع شود، تصویر دیگر وجود نخواهد داشت.

فعال بودن دائمی، ضرورتی مهمتر از هر زمان دیگر

امروزه بیمارستان ها بیشتر و بیشتر به سمت دیجیتالی شدن فرایند خود پیش می روند. در نتیجه فعال بودنِ دائمِ خدماتی که اطراف بیمار به منظور ایجاد محیطی آرام و راحت قرار داده شده است، بیشتر اهمیت پیدا می کند. در حقیقت فعال بودن سیستم و دیگر موضوعات مرتبط با تداوم کسب و کار تنها برای رفاه حال بیماران نمی باشد. بلکه باعث افزایش سوددهی مراکز درمانی نیز خواهد داشت.

اخیرا اشناید الکتریک گزارشی مربوط به موضوع تداوم کسب وکار مراکز بهداشتی و درمانی با عنوان ” راهنمای عملی برای اطمینان از تداوم کسب وکار و عملکرد مطلوب در مراکز بهداشتی و درمانی ” منتشر نموده ست.

در این گزارش تجریه های موفق از تدام کسب و کار در صنعت بهداشت و درمان بیان شده و چالش های کنونی مربوط به هزینه ها و ارائه خدمات باکیفیت در بیمارستان ها، کلینیک ها و آزمایشگا ها مورد بررسی قرار گرفته است.

برای مطالعه و یادگیری بیشتر، این گزارش را اینجا دانلود کنید.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *