اخبار

بارکش رک‌بَر مرکزداده ساخت شرکت Jtec

بارکش رک‌بَر مرکز داده ساخت شرکت Jtec
بارکش رک‌بَر مرکزداده ساخت شرکت Jtec

بارکش رک‌بَر مرکزداده ساخت شرکت Jtec

بارکش رک‌بَر مرکز داده ساخت شرکت Jtec

شرکت Jtec که از اعضای پروژهٔ Open Compute است، نوعی بارکش (Cart) ویژهٔ رک مرکزداده تولید کرده که می‌تواند رک پر از تجهیزات را در تأسیسات جابه‌‌جا کند. این بارکشِ رک‌سرور، با دو استاندارد ORV2 و ORV3 سازگار است.

این وسیله رک‌های ۱٬۵۰۰ کیلوگرمی را جابه‌جا می‌کند و می‌توان آن را به ارابهٔ انبارداری، چه از نوع خودران (AGV) چه از نوع غیرخودران (CWV) متصل کرد.

سازنده می‌گوید درخواست برای چنین وسیله‌ای به‌ویژه در میان شرکت‌های فوق مقیاس بیشتر است. آن‌ها می‌گویند چهار سال است که برای ساختن این بارکش رک‌بر، با یک شرکت فوق مقیاس بزرگ که گمان می‌رود متا باشد و یک شرکت سازندهٔ ارابهٔ انبارداریِ خودران (AGV) کار کرده‌اند.

طرح بارکش رک‌بَر مرکز داده ساخت شرکت Jtec

کار کردن وسیله بدین شکل است که رک چرخ‌دار را کاربر می‌آورد و در جای ویژهٔ حمل بارکش قرار می‌دهد، سپس خودِ دستگاه رک را چند سانتی‌متر از روی زمین بلند می‌کند تا جابه‌جایی آن آسان باشد. با توجه به وزن تجهیزات، انجام چنین کاری بدون کمک ماشین غیرممکن می‌بود.

به نظر می‌رسد شرکت متا هم‌اکنون دارد از این وسیله استفاده می‌کند. نمایش کار کردن آن را می‌توانید در فیلم زیر تماشا کنید.

با اینکه این راهکار در چند مرکزدادهٔ فوق مقیاس استفاده شده است، هنوز نمونهٔ اولیه است و آزمایش‌های ایمنی نهایی را می‌گذراند. شرکت Jtec پیش‌بینی می‌‌کند که آن را در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۳ عرضه کند.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Open Compute partner Jtec offers cart able to move full data center racks (October 16, 2023)

خبرهای مرتبط:

ـ سری جدید رک مرکزداده ساخت شرکت لگراند (Legrand) با پیکربندی سفارشی

ـ رک‌ماژول‌های سیستم لبه‌ای خارج از مرکزداده، مجهز به سرمایش مایع لیکوئیدکول

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *