اخبار

UPS جدید مرکزداده ساخت شرکت ABB با باتری نیکل‌روی ZincFive

UPS جدید مرکز داده ساخت شرکت ABB با باتری نیکل‌روی ZincFive
UPS جدید مرکزداده ساخت شرکت ABB با باتری نیکل‌روی ZincFive

UPS جدید مرکزداده ساخت شرکت ABB با باتری نیکل‌روی ZincFive

MegaFlex سیستم UPS شرکت ABB برای مرکز داده
MegaFlex

شرکت ABB با پذیرفتن شرکت ZincFive در میان تأمین‌کنندگان تأییدشده‌اش، ازاین‌پس باتری نیکل‌روی را نیز در کنار باتری‌های یون‌لیتیوم و اسید ـ سرب عرضه خواهد کرد. بدین ترتیب باتری نیکل‌روی سری ZincFive BC در سیستم UPS مدل MegaFlex شرکت ABB به کار خواهد رفت و در تأسیسات مرکزداده نصب و پشتیبانی خواهد شد.

چنانکه ZincFive می‌گوید، باتری‌های نیکل‌روی ساختهٔ این شرکت چند مزیت دارد: سطح اشغال کمتری دارد، کمتر به نگهداری و تعمیر نیاز دارد، اطمینان‌پذیری‌اش (Reliability) بسیار خوب است، خطر فرار حرارتی (Thermal Runaway) را ندارد. آن‌ها می‌‌گویند باتری نیکل‌روی توان مصرفی (Power Density) بهتری نیز دارد. همچنین انتشار کربن آن از دامنهٔ ۳ (Scope 3) کمتر است؛ زیرا دو عنصر نیکل و روی از لیتیوم فراوان‌تر هستند و استخراج و فراوری آن‌ها آلودگی بسیار کمتری تولید می‌کند.

پیش از اینکه ABB تأیید کند، دو شرکت باتری‌‌ها را در ایالات متحده و سوئیس آزمایش کرده‌اند و مطمئن شده‌اند که با سیستم UPS مدل MegaFlex شرکت ABB سازگار است.

سباستین سورپلی (Sébastien Surply) مدیر حفاظت از شبکهٔ برق ABB می‌گوید: «آزمایش‌های متعدد و جامعی که انجام دادیم، ما را مطمئن ساخته است که باترهای نیکل‌روی ZincFive الزامات مرکزداده را برای ایمنی و کارایی (Performance) و اطمینان‌پذیری برآورده می‌‌کند. بهره‌گیری از فناوری نیکل‌روی (NiZn) به راهکار UPS مدل MegaFlex امکان می‌دهد حفاظت از شبکهٔ برقِ بسیار بهتری فراهم کند و اهداف کربن‌زدایی مشتریان را برآورده سازد.»

آقای تیم هایسل (Tim Hysell) مدیرعامل و از بنیان‌گذاران ZincFive می‌گوید: «سازگار با محیط زیست بودنِ باتری‌های پشتیبان، روزبه‌روز دارد مهم‌تر می‌شود.»

UPS جدید مرکز داده ساخت شرکت ABB با باتری نیکل‌روی ZincFive

شرکت ABB از باتری‌های ZincFive در چندین پروژه استفاده کرده است؛ پروژه‌هایی که درخواست‌های سخت‌گیرانه‌ای دربارهٔ سطح اشغال (Footprint)، ایمنی، عملکرد در محیط بسیار گرم، همچنین سازگاری با محیط زیست (Sustainability) در تمام چرخهٔ عمر داشته‌اند.

آن‌ها می‌گویند چون سطح اشغال این نوع باتری کم است و از تحمل گرما و ایمنی خوبی برخوردار است، در کاربری‌های مرکزداده‌ایِ کانتینری و ماژولار عملکرد بهتری نشان می‌دهد.

کابینت ZincFive BC با اینورترهای UPSهای مگاواتی (Megawatt-Class)، چه از نوع قدیمی باشد چه از نوع جدید سازگار است.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

ABB adds ZincFive nickel-zinc batteries to UPS systems (October 11, 2023)

خبرهای مرتبط:

ـ فناوری PowerExchanger برای به‌‌اشتراک‌گذاشتن انرژی باتری UPS با شبکهٔ برق ناپایدار مرکزداده

ـ نسل جدید کابیت باتری نیکل‌روی شرکت زینک‌فایو (ZincFive) برای مرکزداده

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *