رویدادهای صنعت مرکزداده مرکزداده

نکاتی درباره افزایش طول عمر باتری های UPS

طول عمر باتری های UPS به طور معمول، 3 تا 5 سال پیش بینی می شود. البته این زمان با لحاظ کردن شرایط توصیه شده برای نگهداری از این باتری ها است. حال این سوال پیش می آید که شرایط توصیه شده چیست و چه تاثیری در طول عمر باتری های یو پی اس خواهد داشت؟به عبارت دیگر چگونه می توان مطمئن شد که از باتری های یو پی اس در حداکثر طول عمر خود استفاده می شود؟

سه عامل مهم در طول عمر باتری های یو پی اس  عبارت اند از :

  • مکان قرار گیری UPS
  • دمای محیطی
  • دفعات بهره گیری از UPS

آگاهی از چند نکته راجع به موارد بالا میتواند طول عمر باتری های یو پی اس را به شدت افزایش دهد.

مکان قرار گیری UPS

UPS نباید در نزدیکی پنجره و یا مکان هایی که در معرض رطوبت بالایی هستند قرار بگیرد. محیط اطراف UPS می بایست عاری از هرگونه غبار و یا بخارهای خورنده باشد. در مقابل دهانه های تهویه اطراف یو پی اس هیچ گونه مانعی نباید وجود داشته باشد تا از جریان هوا به داخل یو پی اس جلوگیری کند.

دما

دمای بهینه کاری یو پی اس بین 0 تا 30 درجه سانتیگراد می باشد. خارج از این محدوده باعث افت کاری و در بلند مدت، کاهش طول عمرباتری های UPS خواهد شد. به عنوان یک قانون می بایست در نظر داشت که اگر محیط کاری یو پی اس به میزان 10 در جه از محدوده بیان شده بالاتر باشد، نزدیکبه 50% از طول عمر مفید باتری های یو پی اس کم خواهد شد.

دفعات بهره گیری از UPS

زمانی که منبع برق مجموعه به دلیلی از مدار خارج می شود، باتری های یو پی اس به صورت اتوماتیک در مدار قرار می گیرند. با وصل شدن برق مجموعه، این باتری های شروع به شارژ مجدد می شوند. هر چه چرخه استفاده و شارژ مجدد، بیشتر شود، عمر باتری ها نیز کوتاهتر خواهد شد.

البته چرخه استفاده ضروری و غیر قابل اجتناب می باشد ولی بهتر است از میزان و برخی جزئیات دفعات آن اطلاعاتی داشته باشیم. امروزه بسیاری از UPSها قابل تنظیم می باشند و کاربر می تواند حساسیت UPS به ضعیف شدن ولتاژ داخل شبکه را به دقت تعیین نماد تا در برخی موارد غیرضروری یو پو اس در مدار قرار نگیرد.

با توجه به توضیحاتی که در بالا آمده، مشخص است که نگهداری از یو پی اس کار چندان سختی نمی باشد. اگر تجهیزات UPS به درستی مدیریت و نگهداری گردد، عملکرد و طول عمر آنها نیز بهینه خواهد شد.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *