اخبار مرکزداده مطالب ویژه

10 سالگی مالکیت اشنایدر الکتریک بر APC

APC by Schneider electric

در سال 1981 سه مهندس برق دانشگاه MIT شرکت American Power Conversion  یا به طور اختصار APC را بنیان گذاری کردند. در ابتدا تحقیقات این شرکت بر روی انرژی خورشیدی متمرکز بود. ولی بعد از مدتی سویه کاری انها به سمت منابع برق بدون وقفه کشیده شد و اولین UPS این شرکت در سال 1984 تولید گردید.

در فوریه سال 2007 این شرکت آمریکایی، توسط یکی از غول های صنعتی فرانسوی که دارای نام آلمانی اشنایدر الکتریک بود به مبلغ 6.1 میلیارد دلار خریداری شد. اشنایدر الکتریک در سال 1836 توسط برادران ژوزف و ادولف اشنایدر در فرانسه شروع به کار کرده بود. بعد از دهه ها کار بر روی صنایع معدنی و ماشین سازی، از دهه 80 قرن بیستم به بعد، این شرکت جهت گیری خود را تغییر داده و بروی تجهیزات الکتریکی، تامین نیروی برق و اتوماسیون و … متمرکز شده بود.

تاریخچه اشنایدر الکتریک

مدیران اشنایدر الکتریک با خرید APC، سعی در تحقق ایده ای داشتند. از یک طرف شرکت APC یکی از شرکت های پیشگام در تامین تجهیزات پشتیبانی فضاهای IT بود. از طرف دیگر یکی از تخصص های اشنایدر الکتریک نیز تامین تجهیزات فضاهای برقی بوده است. ایده مدیران شرکت از این ترکیب ورود هرچه قوی تر به صنعت نوظهور و روبه گسترش مرکز داده بوده است. این ادغام به اشنایدر الکتریک این اجازه را می داد که اقدام به ساخت و تجهیز  یکپارچه مرکز داده نموده و در این زمینه به صورت گسترده فعال باشد.

اشنایدرالکتریک ارائه دهنده گستره ای از محصولات و خدمات را در سطح جهانی بر عهده داشت. انواع راه کارهای تامین برق برای کاربردهای مختلف در زمینه های ساخت و تولید، نفت وگاز،  هتل ها، معدن، بیمارستان ، و… توسط این شرکت ارئه می شده است. مدیران اشنایدرالکتریک تمایل نداشتند که تنها در زمینه تامین نیروی برق فعال باشند. بدین منظور در بازار مرکز داده که به شدت در حال رشد بود سرمایه گذاری نمودند.

انچه که مشخص است این ادغام بزرگ باعث یکپارچگی در فروش، گستردگی مشتریان و همچنین ظهور ایده ها و فناوری های نو گردیده است. انواع شرکت های بزرگ و متوسط و همچین طراحان و ارائه دهنده گان خدمات مراکز داده از محصولات مرکز داده اشنایدر الکتریک استفاده می کنند. این محصولات اعم از تابلو برق های 10  کیلو ولت تا واحدهای سرمایش و تهویه هوا می باشند. همچنین انواع طرح های مرجع مرکز داده به صورت کامل، همراه با جزئیات و نقشه های مختلف و همچین ریز محصولات و تجهیزات مورد نیاز از 80 کیلوات  تا مراکزداده بزرگ 80 مگاوات در وبسایت اشنایدر الکتریک کاملا قابل دسترس می باشد.

نرم افزار یکپارچه به منظور مدیریت تمامی قسمت ها از دستگاه و تجهیزات جزئی جانبی تا تجهیزات مراکز داده بزرگ نظیر سیستم قدرت ، سرمایش و فضاهای IT ارائه شده است. این نرم افزار اکنون با عنوان EcoStructure شناخته می شود. در کنار این نرم افزار جامع ارائه انواع ابزارهای برای محاسبه و مقایسه کارکردها و هزینه های تجهیزات مرکز داده را نیز می توان اضافه کرد.

EcoStruxure

 

آنچه مشخص است گستردگی روز افزون محصولات و خدمات اشنایدر الکتریک در حوزه مرکز داده، ناشی از یک اقدام سنجیده و به هنگام در ترکیب با شرکت APC بوده است.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *