کلان داده مرکزداده مقاله‌ها

راهنمای عملی برای طرح ریزی و طراحی مرکز داده

راهنمای عملی طراحی مرکز داده
راهنمای عملی طراحی مرکز داده

این روزها برخی از نمایش های محبوب تلویزیون بر روی بهبود خانه متمرکز شده اند. بازسازی و اضافه کردن و یا خراب کردن یک دیوار زشت توسط پتک که اکثر به صورت تصادفی است، اما قبل از هر گونه تلاشی که برای ساخت یا بازسازی صورت می گیرد شما نیاز به ابزار مناسب و یک طرح کامل دارید.

این دقیقا چیزی است که در مورد دیتا سنتر و یا مرکز داده نیز صدق میکند، البته یک روز شما ممکن است بخواهید با یک پتک به جان تجهیزات قدیمی بیافتید که این ریسک شماست. در عوض، چه از ابتدا شروع کنید و یا به ارتقا و مقاوم سازی بپردازید ، طراحی و راه حل شما بایستی تامین کننده مناسب سرعت، کارایی، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری در مرکز داده به جهت پاسخگویی به تقاضاهای جدید ناشی از اینترنت از اشیاء ، داده بزرگ (کلان داده و یا ابر داده ) باشد و همچنین حفظ این پاسخگویی به صورت 24/7 .

راهی که باید رفت

با وجود اینکه ارزش و نقش دیتا سنتر و یا مراکز داده در طول زمان تغییر کرده است، ذهنیت اکثر مردم نسبت به آن تغییری نکرده است. اما این یک امر ثابت شده است که انتخابهای درست در ابتدا کار باعث اجتناب از دومینو اشتباهات می شود که قطعا برای تحقق آن باید در تمام مراحل از طراحی تا پیاده سازی این نکته در نظر گرفته شود.

شما احتمالا عواقب ناشی از تاخیر، افزایش هزینه ها،  هدر رفت زمان را قبل از انباشت آنها دیده اید که در نهایت باعث به خطر افتادن یک سیستم می شود. نیازهای کسب و کار ، امروزه نمی تواند برای فرآیندهای سنتی از هم گسیخته مرکز داده از مراحل طولانی طراحی تا استقرار و گسترش طولانی مدت صبر کند.

به همین دلیل است که ما کتاب راهنمای عملی برای طرح ریزی و طراحی مرکز داده از اشنایدر الکتریک Schneider Electric را به شما معرفی میکنیم و هنگامی که ما می گوییم راهنمای عملی ، منظورمان دقیقا همان است. شما در واقع قادر به استفاده از این کتاب به عنوان یک کتابچه راهنمای کاربر برای پروژه بعدی مرکز داده خود ، را خواهید داشت.

راهنمای عملی برای طرح ریزی و طراحی مرکز داده
راهنمای عملی برای طرح ریزی و طراحی مرکز داده

شما با فرآیندهای گام به گام طراحی مرکز داده مواجه خواهید شد، روش های روشن ؛ در یک نگاه می توانید محاسبه کنید ، ابزارها را سبک و سنگین کنید و یک کتابخانه جامع تایید شده از طراحی های مرجع برای ساده سازی و کوتاه شدن روند طراحی خود داشته باشید در حالی که میتوانید به بهبود کیفیت طرح نیز فکر کنید.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *