ابزارهای حرفه‌ای اشنایدر برای طراحان مرکزداده

ابزار محاسبه‌گر مقایسهٔ بهره‌وری UPS مرکزداده

ابزار محاسبه‌گر مقایسهٔ بهره‌وری UPS مرکزداده

ابزار محاسبه‌گر مقایسهٔ بهره‌وری UPS مرکزداده

ابزار محاسبه‌گر مقایسهٔ بهره‌وری UPS مرکز داده
ابزار محاسبه‌گر مقایسهٔ بهره‌وری UPS مرکزداده

«محاسبه‌گرِ مقایسهٔ بهره‌وری UPS مرکزداده» بهره‌وری دو سیستم UPS مرکزداده را محاسبه می‌کند و تأثیر آن را بر هزینهٔ انرژی(*) (Energy Cost) و تأثیرات کربن (Carbon Footprint) نمایش می‌دهد.

نوع UPS را به دو روش می‌توان به این ابزار داد: یک روش انتخاب‌کردن از میان UPSهای موجود در منوی بازشونده است، روش دیگر تعریف‌کردن UPS به‌شکل دستی است. 

دادهٔ برآوردشده با منحنی، با ارقام به‌دست‌آمده از اندازه‌گیری منطبق می‌شود. محاسبات با این پیش‌فرض‌ها انجام می‌شود: حالت عملیاتی معمول، وضعیت محیطی متعادل، بار الکتریکی ورودی نامی (Nominal)، مقاومت خروجی متعادل (PF=1.0).

مشاهدهٔ ابزار:

Three Phase UPS Efficiency Comparison Calculator

پانویس

(*) تفاوت «بهای قدرت» یا «بهای برق» یا «بهای ظرفیت برق» یا «هزینهٔ برق» (Power Capacity)، با «بهای انرژی» یا «هزینهٔ انرژی» (Energy Costs): 
«بهای قدرت» عبارت است از هزینهٔ تجهیزات توزیع برق مرکزداده، از پست عمومی تا ورودی سایت و کنترل برق که آن را با واحد کیلووات بیان می‌کنند. بهای قدرت با افزایش توان افزایش می‌یابد؛ ولی فقط یک بار پرداخت می‌شود. بهای قدرت درواقع بهای تمام‌شدهٔ زیرساخت برق‌رسانی است.
«بهای انرژی» عبارت است از هزینهٔ مقدار برق مصرفی تأسیسات که آن را با واحد کیلووات ساعت می‌سنجند. بهای انرژی را به‌شکل دوره‌ای محاسبه و پرداخت می‌کنند و در قبض برق ارائه می‌شود.
در بعضی از متن‌ها که به تفاوت این دو به‌شکل تخصصی و مشخص نپرداخته‌اند، ممکن است بهای برق به‌معنی بهای انرژی به‌کار رفته باشد.

مطالعهٔ مقاله: واگذار کردن هزینهٔ انرژی و کربن به کاربران فاوای مرکزداده

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *