اخبار

نسل جدید کابیت باتری نیکل‌روی شرکت زینک‌فایو (ZincFive) برای مرکزداده

نسل جدید کابیت باتری نیکل‌روی شرکت زینک‌فایو (ZincFive) برای مرکز داده
نسل جدید کابیت باتری نیکل‌روی شرکت زینک‌فایو (ZincFive) برای مرکزداده

نسل جدید کابیت باتری نیکل‌روی شرکت زینک‌فایو (ZincFive) برای مرکزداده

کابینت باتری BC 2 شرکت زینک‌فایو (ZincFive) با باتری نیکل‌روی برای مرکز داده
کابینت باتری BC 2

شرکت زینک‌فایو (ZincFive) که عرضه‌کنندهٔ باتری نیکل‌روی (Nickel-zinc) است، نسل جدید کابینت باتری سری «BC» خود را معرفی کرد. این کابینت‌ها برای ذخیرهٔ انرژی در UPS پرظرفیت مرکزداده به کار می‌روند.

زینک‌فایو می‌گوید در کابینت «BC 2» سطح اشغال در هر کیلووات کمتر شده و رکورد نسل اول این کابینت‌ها بهبود یافته است. کابینت BC با اینورترهای قدیمی و جدیدِ UPSهای پرظرفیت چندمگاواتی (Megawatt-Class) سازگار است و بازده آن با فناوری پیشروی باتری یعنی یون‌لیتیوم برابری می‌کند.

باتری یون‌لیتیوم (Lithium-ion) به‌دلیل فرار حرارتی که دارد خطرناک است و ممکن است باعث آتش‌سوزی بشود. برای نمونه آتش‌سوزی مرکزدادهٔ SK Group در کرهٔ جنوبی که پیام‌رسان کاکائوتاک (KakaoTalk) را از کار انداخت. از سوی دیگر دربارهٔ باتری نیکل‌روی می‌گویند در حالی که به نگهداری و تعمیر کمی نیاز دارد و خطر فرار حرارتی را نیز ندارد، اطمینان‌پذیری بسیار خوبی برای مأموریت‌های حساس مرکزداده فراهم می‌کند.

شرکت زینک‌فایو همچنین نتیجهٔ یک پژوهش خارج از شرکت را منتشر کرده که استدلال می‌کند باتری نیکل‌روی از باتری سربی ـ اسیدی و باتری لیتیومی، تأثیر آب‌وهوایی کمتری دارد. این پژوهش را یک تحلیلگر بی‌طرف نیز تأیید کرده است.

کابینت باتری BC و BC 2 شرکت زینک‌فایو (ZincFive) با باتری نیکل‌روی برای مرکز داده
کابینت باتری BC 2 و BC

کابینت باتری BC 2 با عرض ۵۳ سانتی‌متر، از آزمون سازگاری با لرزهٔ SDS امتیاز ۲٫۲۹ را به دست آورده که نشان می‌دهد برای استفاده در مناطق زلزله‌خیز مناسب است. همچنین ویژگی‌های سرمایش فعال (Active Cooling) را دارد که می‌توان آن را در بازهٔ گسترده‌ای از دما به کار برد. این کابینت به‌طور کامل با باتری نیکل‌روی پر می‌شود. شرکت زینک‌فایل ده سالی هست که دارد برای این باتری‌ها تبلیغ می‌کند.

تیم هایسل (Tim Hysell) مدیرعامل و از بنیان‌گذاران شرکت زینک‌فایو (ZincFive) می‌گوید: «فناوری باتری نیکل‌روی پرقدرت و ایمن و مطمئن است؛ ازاین‌رو ما با آن به نوآوری‌های ویژهٔ خود ادامه خواهیم داد. کابینت BC 2 راهکار بسیار خوبی برای برآورده‌ساختن نیازهای کنونی و آیندهٔ مرکزداده است.»

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

ZincFive announces new generation of its nickel-zinc battery cabinet

خبر مرتبط:

ـ UPS یون‌لیتیوم و متصل‌به‌اینترنت مرکزداده؛ محصول جدید شرکت Panduit

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *