اخبار بازار مرکزداده (Data Center Market)

گوگل ابر منطقه‌ای خود را به کویت می‌برد

گوگل ابر منطقه‌ای خود را به کویت می‌برد
گوگل ابر منطقه‌ای خود را به کویت می‌برد

گوگل ابر منطقه‌ای خود را به کویت می‌برد

ابر گوگل (Google Cloud) در کویت ابر منطقه‌ای (Cloud Region) جدید راه‌اندازی می‌‌کند.

طارق خلیل مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای ابر گوگل، در بیانیهٔ مطبوعاتی می‌گوید خدمات جدید در خاورمیانه با نظر به رشد تقاضای خدمات ابری در منطقه راه‌اندازی می‌شود. این ابر منطقه‌ای به مشتریان محلی از جمله دولت کویت و گروه الشایع (Alshaya Group) خدمات خواهد داد.

مازن سعد الناهض وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کویت می‌گوید: «با بهره‌مندی از این مشارکت راهبردی با گوگل، دولت با گام‌های بلند برای تحول دیجیتال به پیش خواهد رفت. ستون این تحول دیجیتال برنامهٔ چشم‌انداز کویت جدید (کویت ۲۰۳۵) است. همکاری ما با ابر گوگل مزایای چشمگیری برای کشور خواهد داشت و کمک بزرگی برای دست‌یافتن به اولویت‌های اقتصادی و اجتماعی‌مان خواهد بود؛ از جمله بهبود کارایی دولت، بهبود خدمات بهداشتی و آموزشی، تنوع‌بخشیدن به اقتصاد.»

قرار بر این بوده است «برنامهٔ کویت ۲۰۳۵» پس از آنکه زیرساخت لازم را تا سال ۲۰۱۹ فراهم کرد، از سال ۲۰۲۴ تعامل با بخش خصوصی و نوآوران را آغاز کند. هدف نهایی این برنامه دست‌یافتن به «کویت هوشمند» در سال ۲۰۳۵ است.

خدمات ابری گوگل (Google Cloud)

در این همکاری قرار است گوگل خدمات دولتی را دیجیتالی کند، دادهٔ دولتی را جابه‌جا و ذخیره کند، همچنین برای آموزش مهارت‌های دیجیتالی برنامهٔ ملی راه‌اندازی کند.

دیگر مشتری منطقه‌ای که از این خدمات استفاده خواهد کرد، گروه الشایع است. چادی یونان (Chady Younan) مدیر داده، تجزیه‌وتحلیل، BI و علوم داده در الشایع می‌گوید: «الشایع از پیشگامان و رهبران صنعت است. توسعه‌ای که خدمات پلتفرم ابر گوگل فراهم می‌کند و گستردگی خدماتی که به ما می‌دهد، عرضهٔ خدمات ایمن و مطمئن را به مشتریان سرتاسر خاورمیانه ممکن می‌سازد.»

ابر گوگل (Google Cloud) در پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱ درصد از بازار خدمات ابری را در اختیار داشته که پس از AWS با ۳۴ درصد و مایکروسافت آژور با ۲۱ درصد در جایگاه سوم است.

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

Google to bring cloud region to Kuwait

خبرهای مرتبط:

ـ دو خبر از همسایگان: بزرگ‌ترین مرکزدادهٔ خورشیدی جهان در دبی، ترک تلکام و کسب‌وکار جدید مرکزداده‌ای‌اش

ـ ابر مستقل آلمان: همکاری گوگل و دویچه تلکام در چهارچوب گایا اکس (GAIA-X)

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *