اخبار

سرورهای جدید پربازده و بهینه‌مصرف شرکت HP مبتنی بر فناوری ابری (Cloud-native)

سرورهای جدید پربازده و بهینه‌مصرف شرکت HP مبتنی بر فناوری ابری

سرورهای جدید پربازده و بهینه‌مصرف شرکت HP مبتنی بر فناوری ابری (Cloud-native)

شرکت HPE اعلام کرد در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۲، سرور جدیدی برای فناوری ابری (Cloud-native) عرضه خواهد کرد. سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 جدیدترین سرور از سری ProLiant و اولین سرور مبتنی بر ابر است که از پردازنده‌های Ampere Altra و Ampere Altra Max بهره می‌برد.

این سرور جدید 1U است که یک CPU و ۱۶ اسلات حافظه (DIMM) دارد و از حداکثر ظرفیت ۴ ترابایت در هر سیستم پشتیبانی می‌کند. این سیستم همچنین بر پایهٔ سیلیکونی است که آن را برای فناوری ابری ساخته‌اند؛ بدین معنی که در فرایند طراحی‌اش برای بار کاری ابری بهینه شده است.

سرور ProLiant RL300 Gen11 مبتنی بر فناوری ابری ساخت HPE

نیل مک‌دونالد (Neil MacDonald) معاون اجرایی و مدیرکل اجراییِ پردازش شرکت HPE می‌گوید: «عرضه‌کنندگان خدمات و شرکت‌های اول‌دیجیتال (Digital-first) در ایجاد زیرساخت محاسباتیِ بزرگ آینده پیشرو هستند. این سازمان‌ها می‌دانند که دست‌یافتن به چابکی و انعطاف‌پذیری و نوآوری با پرداختن به بخش پردازش (Compute) آغاز می‌شود. آن‌ها به‌خوبی فهمیده‌اند که در بازاری که به مالکیت فکری چشمگیر و بازده (Performance) و اطمینان‌پذیری (Reliability) و امنیت و کنترل نیاز دارد، محصولات بدون برند سنتی (ODM Boxes) خواست‌ها را برآورده نمی‌کند. در اینجا است که HP‌ قدم پیش گذاشته و محصولات Ampere را برای کار انتخاب کرده است.»

سرور ProLiant RL300 Gen11 مبتنی بر فناوری ابری ساخت HPE با پردازنده‌های شرکت Ampere
ProLiant RL300 Gen11

CPU در این سرور جدید ۱۲۸ هسته دارد. HPE RL300 برای فراهم‌کردن بار کاری‌ای که به ذخیره‌ساز پربازده نیاز دارد، می‌تواند از دیسک Direct-attached Storage با فناوری NVMe استفاده کند؛ با حداکثر ده SFF NVMe SSFs و گزینهٔ Dual M.2 NVMe SSD.

هدف این سرور جدید مشتریانی است که عرضه‌کنندهٔ خدمات دیجیتال هستند: خدمات رسانهٔ جاری (Media Streaming)، پلت‌‌فرم‌های اجتماعی، تجارت الکترونیک، خدمات ابرپایه (Cloud-based).

رنه جیمز (Renee James) بنیانگذار و مدیرعامل Ampere می‌گوید بسیار خوشحال است که محصول شرکت او اولین پردازندهٔ مبتنی بر ابر (Cloud-native) و جدیدترین عضو خانوادهٔ HPE ProLiant است.

او می‌گوید «ابر (Cloud) موتور رشد صنعت است و برای برآورده‌ساختن نیازهای رویکرد جهانیِ ESG، به پردازندهٔ مدرنی نیاز دارد که هم پربازده و هم بهینه‌‌مصرف باشد. شرکت HPE با ساختن سیستم‌های ابرپایهٔ سری ProLiant که با استفاده از پردازنده‌های Ampere Altra و Ampere Altra Max کار می‌کنند و عرضه‌کردن آن به مشتریان سازمانی و خدمات‌دهندگانی که از فناوری ابر بهره می‌گیرند، دارد جایگاه پرچم‌داری را به دست می‌آورد.»

سرور ProLiant RL300 Gen11 مبتنی بر فناوری ابری ساخت HPE

تهیه‌شده در باشگاه مراکزداده. منبع:

HPE announces new servers based on Ampere Arm chips

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *