رویدادهای صنعت مرکزداده شبکه اشیا مرکزداده مطالب ویژه

مرکزداده لبه‌ای و میکرو مرکزداده مشتاق پیشرفت‌های جدید صنعت UPS

edge dada center for cities

تمامی پیشرفت‌های گسترده‌ای که در زمینه UPSهای سه فاز انجام شده است برای صاحبان مرکزداده لبه‌ای و یا میکرو مراکزداده خبر بسیار خوبی می باشد. این پیشرفت‌ها باعث تاثیر زیادی در صرفه جویی در میزان هزینه‏، زمان و همچنین کاهش خطرات و راحتی در مدیریت مراکزداده دارند.

امروزه گام‌های بزرگی در توسعه صنعت UPS برداشته شده است. می‌توان گفت این پیشرفت ها همزمان با نیاز روبه رشد سازمان‌ها به مراکزداده لبه‌ای و میکرومراکزداده شده است. زیرا که موضوعات مهمی چون رایانش ابری، اینترنت اشیا، کاربردهای گسترده ابزارهای قابل حمل مانند موبایل، تبلت و … برای کاربری‌های خود نیاز به شبکه‌های لبه‌‌ای دارند. همچنین از طرف دیگر صنف‌های متفاوتی چون انواع خرده فروشی، حمل و نقل، صنایع روشنایی و .. نیازمندی بسیاری به مراکز داده لبه‌ای به منظور پایش کسب و کار خود دارند.

کوچکتر و پربازده‌تر

اندازه فیزیکی UPS، چالشی است که در مرکزداده لبه‌ای بیشتر خود را نشان می‌دهد. سطح اشغالی UPS نباید آنقدر زیاد باشد که موجب محدودیت برای تجهیزات IT را شود. اندازه UPSهای جدید حداقل 25% کوچکتر از نسل های قبلی بوده و علاوه بر آن توان و ویژگی های بالاتری نیز دارند. در UPSهای قدیمی می‌باید به میران حداقل 60 الی 70 سانتیمتر از UPS تا دیوار فاصله وجود داشت ولی این میزان در UPSهای جدید چیزی در حدود 20 الی 25 سانتیمتر شده است . همچنین این UPSها دارای دسترسی کامل از جلو می‌باشند.

بازده انرژی UPSها نسل جدید به‌صورت کلی افزایش یافته است. علاوه براین بهینه‌سازی در حالت‌های بهینه مصرف انرژی نیز بیشتر می‌شود. به طوری که بازده حداکثری 90 الی 94% در نمونه گذشته به 99%در نمونه جدید رسیده است.

ماژولاریتی

UPSهای مدرن به‌صورت ماژولار ساخته می‌شوند با اجزائی که به راحتی قابل جایگزین هستند. این ماژولاریتی نه تنها مربوط به ماژول‌های برق هست بلکه تجهیزات دیگر مثل فن‌ها ، انواع سویچ‌ها و حتی بردهای اتصال را نیز در برمی‌گیرد.

پیشرفت‌های جدیدی که در رابطه بردهای اتصال در UPSهای جدید حاصل شده، کاربران را قادر می‌سازند تا با پایش از راه  دور UPS را مدیریت کنند. این به معنی می‌باشد کاربر با پایش از راه دور میتواند عملکرد UPS را بررسی کرده و از هشدارهای مربوطه مانند کمی شارژ باتری و اشکال در فن‌ها  و .. آگاه شود. این امکانات برای یک مرکزداده لبه‌ای بسیار مهم است.

باتری‌های لیتیوم-یون و هزینه های مالکیتی پایین

امروزه کاربرد باتری‌های لیتیوم-یون در  UPSها بیشتر و بیشتر شده است. همانطور که در مطالب گذشته بیان شده است این نوع باتری‌ها چندین امتیاز نسبت به باتری‌های اسید سرب دارند. میزان نگه داشتن شارژ در باتری‌های لیتیوم-یون دو تا سه بار طولانی‌تر از اسیدهای سرب است و می‌تواند در دماهای بالاتری مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع برای صنایعی که محیط کاری آنها معمولا دارای دمای بالاتری است بسیار مهم می‌باشد.

باتری‌های لیتیوم-یون دارای چرخه مصرف بیشتری نسبت به باتری‌های اسید سرب می‌باشد. همچنین زمان شارژ باتری‌های لیتیوم-یون بسیار کمتر از باتری‌های اسید سرب است به طور مثال برای یک UPSسه فاز با باتری اسید سرب نزدیک به 24 ساعت طول می‌کشد تا باتری‌ها از  10% تا 90% شارژ شود درحالی که برای باتری‌های لیتیوم-یون این زمان 2تا 4 ساعت است. این یک امتیاز بسیار بزرگ است که UPS برای اینکه کامل شارژ شود نیاز به زمان کمتری داشته باشد.

از دیگر مزایای باتری‌های لیتیوم-یون وزن کمتر و سطح اشغال کوچکتر می باشند. تمام این فاکتورها باعث کاهش هزینه مالکیت باتری‌های لیتیوم-یون می‌شوند.

مدل Galaxy VS ، جدیدترین UPS سه فاز محصول اشنایدر الکتریک

این مدل UPS با داشتن حالت‌های بهینه اقتصادی ECOnversion  و حالت Double Conversion می‌تواند تا میزان 99% بازده داشته باشد. همچنین در این مدل با ابزار مدیریت EcoStruxure (پلتفرم مبتنی بر اینترنت اشیا ء محصول اشنایدرالکتریک) که امکان مدیریت و پایش از راه دور به کاربران مرکزداده لبه‌ای یا میکرمرکزداده می‌دهد.

اکنون می‌توان امیدوار بود که دستگاه‌های UPS می‌توانند با پیشرفت‌های بزرگ، پا به پا دیگر صنایع IT،‌ خدمات با کیفیت بیشتر و هزینه کمتر را به مراکزداده ارائه دهند.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *