اخبار رویدادهای صنعت مرکزداده شبکه اشیا مطالب ویژه

پنج چالش اصلی بیمارستان ها

Struxureware for Healthcare

مراکز بهداشتی و درمانی به صورت مداوم با اولویت های گاها متضادی درگیر می باشند. آنها از طرفی می بایست بر روی ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا به مشتریان تمرکز داشته باشند و از طرف دیگر به صورت مداوم امنیت بیمارستان را حفظ و ارتقاء دهند. در این نوشته به 5 چالش اصلی مشترک در بین بسیاری از بیمارستان های نقاط مختلف جهان پرداخته می شود :

  • چالش های اقتصادی : بیمارستان ها دومین مرکز ساختمانی پر مصرف هستند. رتبه اول متعلق به رستوران ها می باشد. هزینه های بیمارستان ها در سطح جهانی با رشد مداوم روبرو است. این چالش به علاوه افزایش جمعیت کهنسال در جهان و همچنین افزایش هزینه های انرژی، باعث ایجاد فشار هر چه بیشتر بر مراکز بهداشتی و درمانی شده است. این مراکز مجبورند حجم کار خود را افرایش دهند و از طرف دیگر در میزان کیفیت خدمات هیچگونه کاهشی ایجاد نشود.
  • حفظ ایمنی بیمار : تخمین زده می شود که سالانه در حدود 20000 نفر در امریکا و 5000 نفر درانگلیس در اثر عفونت هایی انتقال پیدا کرده در بیمارستان، جان خودر را از دست می دهند. کاهش ریسک عفونت، همچنین کاهش ریسک های دیگری مانند قطع برق، به منظور اطمینان از ارائه خدمات باکیفیت بیمارستانی و همچینین حفظ حسن شهرت مجموعه، ضروری می باشد.
  • استانداردهای نظارتی و استفاده از انرژی های نوظهور : عدم انطباق با استانداردهای قانونی در بیمارستان می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد، کاهش کیفیت خدمات، مسائل ایمنی و … گردد. با افزایش نیاز به انرژی در مراکز بهداشتی و درمانی، در بسیاری از کشورها، دولت ها این مراکز را به کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین افزایش استفاده از انرژی های نوظهور تشویق و گاها اجبار می کنند.
  • امنیت بیمارستان ها : مراکز بهداشتی و درمانی معمولا به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته باز می باشند. همچنین اغلب مراجعه کنندگان با این مراکز دچار استرس های زیاد برای سلامتی خود و نزدیکانشان هستند. خشونت، سرگردانی بیماران، ربودن نوزادان، دزدی داروها و تجهیزات کوچک، معضلاتی است که در اینگونه مراکز اتفاق می افتد.
  • رضایت بیمار : رفاه حال و سلامتی بیمار نکته اصلی برای کاهش مدت اقامت می باشد. طبق گزارش ASHE “جامعه آمریکایی مهندسی بهداشت و درمان” در بیمارستان های سبز، بیمارن به طور متوسط 2.5 روز زودتر از بیمارستان ها سنتی مرخص می شوند. از طرف دیگر رضایت بیماران بر میزان درامد بیمارستان نیز تاثیر بسیاری دارد.

چالش های فراگیر مراکز بهداشتی و درمانی بیان گردید. حال سوال این است که با توجه به این چالش ها، مراکز بهداشتی و درمانی  چه راهبردی را برای حل آن و همچنین کنترل هزینه ها، کاهش اتلاف انرژی و افزایش بهره وری می باید مدنظر قرار دهند؟

یکی از بهترین راهکارها در این زمینه، استفاده از یک ابزار متمرکز و جامع برای مدیریت مناسب زیرساخت ها و در نتیجه کسب اطلاعات مناسب در زمان مناسب  می باشد.  مراکز بهداشتی و درمانی با استفاده از راهکارهایی چون استفاده از StruxureWare for Healthcare (متعلق به اشنایدر الکتریک) می توانند اطلاعات جامعی از جزئیات و شرایط تجهیزات و کل مجموعه خود بدست آورده و با توجه به آن تصمیمات مناسبی را اتخاذ نموده و در نتیجه آگاهانه با چالش ها روبرو شود.

به عنوان نمونه بیمارستانی را که با مسئله افزایش هزینه های انرژی و همچنین اتلاف انرژی درگیر می باشد فرض کنیم. یک زیرساخت هوشمند می تواند به عنوان یک ابزار مرکزی برای پیمایش و کنترل تجهیزات مورد استفاده قرار گیرد. با نصب انواع سنسورها، اطلاعات انرژی از مکان های مختلف بیمارستان جمع اوری می شود. سپس با مدیریت و کنترل هوشمند و همچنین تحلیل مناسب داده هایی که از این سنسورها بدست آمده، بازده مصرف انرژی مجموعه افزایش می یابد. این ابزار با ارائه یک برنامه دقیق و منظم تعمیر و نگهداری، از خرابی و قطع سیستمها جلوگیری به عمل می آورد.

در نمونه دیگر، اقدام به ربودن نوزادی در بیمارستان را فرض کنیم. در بیمارستانی که یک سیستم امنیتی یکپارچه به همراه سیستم ردیاب موقعیت نسب شده باشد، بسیاری از جرئیات ورود و خروج ها کاملا قابل ردیابی می باشد. در این موقعیت، تجهیزات، هشدارهایی دریافت نموده و در نتیجه بر مبنای برنامه ای مشخص و استانداراد اقداماتی انجام می شوند. مثلا سیستم های دسترسی باعث قفل شدن درب های وردوی و خروجی می شوند و همچنین با کمک دوربین های محافظتی نسب شده در تمامی مناطق بیمارستان، مامورین حفاظتی به مشاهده و جستجوی افراد مشکوک می پردازند.

این مثال های کوچک نمونه کمی از مزایای نصب و استفاده از راهکارهای یکپارچه ای که  می تواند چالش های پیشروی بیمارستان ها را حل کند. بیمارستان با کمک اینگونه راهکارهای می توانند پاسخ مناسبی به انواع مشکلات پیش بینی شده یا پیش بینی نشده داشته باشند.

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *