انتخاب سردبیر رویدادهای صنعت مرکزداده شبکه اشیا کلان داده

گسترش رایانش لبه ای با میکرو مرکز داده ی اشنایدر الکتریک

راه حل اشنایدر الکتریک برای میکرو مرکز داده
راه حل اشنایدر الکتریک برای میکرو مرکز داده

میکرو مرکز داده ، در حقیقت مرکز داده پیش ساخته ای می باشند، که برای حل برخی مشکلات مراکز داده بزرگ به بازار عرضه شده اند. میکرو مرکز داده چند ویژگی مهمی چون عدم احتیاج به فضای بزرگ، قابلیت حمل و نقل، مقرون به صرفه بودن و سهولت در استفاده را دارا می باشند.

اشنایدر الکتریک در سال 2014 شرکت اسپانیایی AST Modular را خریداری نمود این شرکت یکی از شرکت های مهم در زمینه ساخت  مرکز داده در سایز کوچک می باشد. اکنون اشنایدر الکتریک با توجه به تجارب خود و AST Modular به شرکت پیشگام در زمینه تولید میکرو مرکز داده تبدیل شده است.

میکرو مرکز داده ی تولید شده توسط اشنایدر الکتریک ، مینیاتوری از یک سایت بزرگ مرکز داده می باشد. این مراکز از محفظه فیزیکی، مجموعه سرورها، منبع تغذیه UPS ، واحد توزیع برق PDU ، سیستم سرمایش ، نرم افزارهای مورد نیاز، سیستم پیمایش محیطی و سیستم حفاظتی تشکیل شده اند.

اگر چه دلیل محبوبیت میکرو مرکز داده ، بیشتر حجم کوچک آنها بوده است ولی امروزه با گسترش اینترنت اشیاء (Internet of Things) هر چه بیشتر به سرورهای محلی نیاز می باشد. این نیاز روبه افزایش، تمرکز رایانش را هرچه بیشتر از مرکز (رایانش ابری) به لبه (رایانش لبه ای) انتقال خواهد داد.

معاون مدیرعامل اشنایدر الکتریک اشاره می کند ” ما ظهور نیازهای رایانش لبه ای در برخی صنایع را مورد بررسی قرار داده ایم و معتقدیم با گستردگی اینترنت اشیاء در آیند ه ای نزدیک، رایانش لبه ای به شدت رشد کرده و کاملا تجاری خواهد شد.”

اشنایدر الکتریک برای میکرو مرکز داده خود استانداردهایی تعریف نموده که  در زیر به آنها اشاره می شود:

  • SmurtBunker SX : بهینه سازی شده برای اتاق های IT
  • SmurtBunker CX : بهینه سازی شده برای محیط های اداری
  • SmurtBunker FX : بهینه سازی شده و مقاوم در تمام محیط ها
  • SmurtShelter     : دارای چندین رک، مقاوم و مورد استفاده برای محیط های بزرگ
استانداردهای اشنایدر الکتریک برای میکرو مرکز داده
استانداردهای اشنایدر الکتریک برای میکرو مرکز داده

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *