اخبار

تاریخچه مراکزداده

مهدی پریاوی Mehdi Paryavi مرکزداده Data Centre Center
مهدی پریاوی Mehdi Paryavi مرکزداده Data Centre Center
 

بسیاری بر این باور هستند که هر مرکزداده به عنوان یک ابرسامانه ای از برایند عملکرد ده ها سامانه دیگر معنی پیدا می کند. دقیقا مشابه عملکرد آناتومیک بدن جانداران یا هارمونی یک قطعه سمفونیک.

این وابستگی و برهمکنش بین سامانه ها و مفاهیم ارزشی در مراکزداده طبعا نیازمند رسیدن به نقطه اعدال درونی یا همان نقطه اعتدال تایچی است.

یکی از صاحب نظران و پیشگامان ایرانی صنعت مرکزداده ،‌ مهدی پریاوی است.  شهرت ایشان فقط به علت مدیریت در شرکت IDCA در مریلند ایالات متحده امریکا و شرکت TechXact در امارات متحده عربی نیست، بلکه ایده های نوآورانه و روش منحصربفرد ایشان در طراحی مراکزداده نیز از خصیصه های این متخصص ارزشمند می باشد. کسانی که سابقه همکاری با مهدی پریاوی را دارند از بیان صریح و شجاعانه ایشان در انتقاد از برداشت های رایج ولی غلط  از استانداردهای  مهندسی تقدیر می کنند. مهدی پریاوی، مدرسی توانا و متفکر در حوزه مهندسی مرکزداده و از پیشگامان تحولات نوین این صنعت در قانونگذاری به شمار می آید. شاید به جرات بتوان گفت که نگاه فلسفی مهدی پریاوی به صنعت مرکزداده در بین تئوریسین های خبره این صنعت در سطح جهانی، شاخص می باشد.

پریابی در مقاله اخیر خود به بیان چالش های طراحی مراکزداده پرداخته و از منظر کل نگر، عنصر اعتدال را موشکافی کرده است. در این مقاله تضاد ذاتی و وابستگی نهانی بین شانزده KPI طراحی مراکزداده تحلیل شده است.

Availability vs. Efficiency

Safety vs. Security

Resilience vs. Capacity

Physical Security vs. IT Security

Infrastructure vs. Operations

IT vs. Facility

Time vs. Money

CapEx vs. OpEx

 

مطالعه متن کامل این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

https://www.mehdiparyavi.com/data-center-compromises

درج دیدگاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *